• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nya G-Shock Rangeman?

carlanton

Audemars
Vet någon vart jag får tag på den? Gillar den skarpt och behöver faktiskt något som fungerar i bergen. Jag tror att den precis har släppts, men jag har ingen koll på vart man får tag på g-shocks.


GW-9430EJ-9JR-Rageman-yellow.jpg


GW9400_F4.jpg


http://www.g-shock.eu/euro/watches/premium/gw-9400-3er/
 
Bumpar en jättegammal tråd med lite färskt material:

G-Shock GW-9400 Rangeman. Här på Svart 24mm 3-Rings PVD-Zulu med adapters. Skall enligt uppgift fungera bra på 22mm också.
Rangemanens storlek lugg to lugg gör att det inte går att montera 5rings-Zulu eller Nato med säkerhetsflärp.

Perfekt för alla oss som tycker att det utmärkta originalbandet är lite för .. original(?).. eller om man bara vill testa nått annat då och då.
 

Bilagor

  • IMG_2042.JPG
    IMG_2042.JPG
    99.3 KB · Visningar: 186
  • IMG_2043.JPG
    IMG_2043.JPG
    102 KB · Visningar: 175
  • IMG_2041.JPG
    IMG_2041.JPG
    91.4 KB · Visningar: 170
  • IMG_2045.JPG
    IMG_2045.JPG
    109.8 KB · Visningar: 178
  • IMG_2046.JPG
    IMG_2046.JPG
    100.7 KB · Visningar: 159

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Bumpar en jättegammal tråd med lite färskt material:

G-Shock GW-9400 Rangeman. Här på Svart 24mm 3-Rings PVD-Zulu med adapters. Skall enligt uppgift fungera bra på 22mm också.
Rangemanens storlek lugg to lugg gör att det inte går att montera 5rings-Zulu eller Nato med säkerhetsflärp.

Perfekt för alla oss som tycker att det utmärkta originalbandet är lite för .. original(?).. eller om man bara vill testa nått annat då och då.
Någon som vet om det går att köpa adapters löst?
 

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Verkar som adapters bara finns i svart, lite tråkigt när klockan är olivgrön. Men jag ska dubbelkolla på en dator ifall det är mobilen som spelar en ett spratt.
Screenshot_2016-03-14-14-22-11.png
 
Topp