• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nya Grand Seiko kronografer

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
SBGB001 och SBGB003

pJrJ3mC.jpg
mWe0MJU.jpg


Nytt verk, 9R84, som förhoppningsvis är en handjagad version av 9R86 då PR indikatorn skulle få ett rejält syfte.
EDIT: så bra var det förstås inte, bara GMT funktionen som tagits bort :-(
 

Ricrob

Patek
Hel ok men jag är ingen fan av oordningen på subdialsen och jag håller med om att designen är lite väl "lånad". Röstar också svart.
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
2mm tunnare än SBGCxxx versionerna och med metallbaksida. Båda sakerna talar för i min bok... Dessutom renare länk. Plus att jag saknar en svart chrono...
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Näää känns som något är fel med modellerna. Diss för min del... Saknar Grand Seiko-formspråk på något vis...
 

par

Patek
2-Faktor
Jag får nog säga att jag inte gillar dem alls. Ser ingen skillnad mot en Seiko chrono för 1500kr eller den här. Det finns inte någon känsla för placeringen och design utan man har mest kastat in allt(som dessutoom är ganska mkt) på tavlan
 

Helmeroni

Omega
2-Faktor
Håller med Spencer66 med flera. Första tanken var speedmaster pga just boettformen. Jag tycker GS brukar göra rätt snygga kronografer men det här var inte min smak! Tycker dock båda två gjorde sig mycket bättre på "riktiga bilder" än på dem första bilderna.. Hade, utan pistolhot, plockat den krämiga vita!:angel:
 

klockodile

Dundee
2-Faktor
Nu blir det jobbigt för klockodile som vill ha alla kronografurverk. :)
Ja det blir det...:shifty: Är inte säker på vad jag tycker om designen heller för den delen. Måste låta den sjunka in.

Den goda nyheten är väl att det är snabbändring av datum, något som jag saknat. Funderar även på varför urverket heter 9R84...

I min Izul sitter ju ett 5R85 och det verket har ju samma funktioner som det nya GS verket och i SD Anantorna sitter 5R86, vilket har samma funktioner som 9R86 (mao samma antal rörliga delar etc). Logiskt borde ju då det nya GS verket heta 9R85?

Skulle nog köra på svart iaf.

PS.Nu vet jag vad som är svårast att smälta, den yttre tachymeterringen.DS
 

Cyklisten

Cartier
Tycker inte heller att den ser ut som en GS. Det plus att luggarna är väldigt lika speedyns gör att jag inte tycker att Seiko träffat rätt.
 

Fiffi

Omega
2-Faktor
kan flåsa rejält över GS pjäserna ... men dessa sprattlar inte... fyller inget tomrum...

Svart om man måste
 
Topp