• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nya GULD Grand Seiko

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Släppta idag: SBGA089, 90 och 92 i vitt, gult respektive rött guld. Spring drive och "snötavlan" som SBGA011.
39mm/12.5mm/101g, 72hPR, +/1 10s per månad. Pris 1.700.000-1.800.000 JPY (ex moms).

http://www.seiko-watch.co.jp/gs/collection/all.html

SBGA089.png

SBGA090.png

SBGA092.png
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tråkiga produktbilder som vanligt från GS :confused: , men de är säkert fina i verkligheten.
Den där tavlans textur är ju en av de absolut snyggaste texturerna som finns på någon klocka ever.
444471d1306694332-thinking-grand-seiko-seeking-views-alternatives-sbga011_4.jpg

timthumb.php


Edit: Ååh. Jag tror jag precis fick en religiös upplevelse. Kolla in hur spåren under power reserv-visaren ser ut som spåren från en snöängel.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Grym tavla! Nån som sett/läst hur dessa snowflake-tavlor tillverkas?

Tomten kommer ner till Japan några veckor under sommaren, eftersom han behöver dryga ut semesterkassan. Han använder magisk snö från Nordpolen så inte tavlan ska smälta, sedan plockar han fram några pyttesmå pysslingar, som rullar runt på tavlan för att ge den en fin struktur. Slutligen gör en av pysslingarna en fjärdedels snöängel där gångreserv-visaren ska sitta innan de japanska urmakarna tar över för att fortsätta bygget. True story!
 

Barda

Cartier
Nu är det säkert bilderna som inte är up to par, men färgen på Gulguldaren är verkligen skit. Röda ser intressant ut, tavlan är fantastisk..
 
Tråkiga produktbilder som vanligt från GS :confused: , men de är säkert fina i verkligheten.
Den där tavlans textur är ju en av de absolut snyggaste texturerna som finns på någon klocka ever.
444471d1306694332-thinking-grand-seiko-seeking-views-alternatives-sbga011_4.jpg

timthumb.php


Edit: Ååh. Jag tror jag precis fick en religiös upplevelse. Kolla in hur spåren under power reserv-visaren ser ut som spåren från en snöängel.


Ta inte mera av vad det nu är. Snöänglar! Hurumph..
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Tack för info Molle! Blir det någon sådan? Jag kan inte säga att jag gick igång alls. Jag gillar däremot SBGW044, den är charmig!
 
Topp