• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nya hamnar, nya famnar... Paketöppning!

Porsan

Efraim
2-Faktor
Då har den äntligen landat, detta är klockan jag hittills väntat längst på och även om ca 4 månader inte är en speciellt lång tid har det känts som en evighet. Dessutom kom ju hela valutaproblematiken med CHFs enorma ökning in under tiden och gav en aning smolk i bägaren.

image.jpg

image.jpg


Nu när jag väl fick klockan känns allt det där som bortblåst.

image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg

image.jpg
image.jpg


Anledningen till att jag valde just denna modell är för att när det gäller just Patek så är ju komplikationer något som är deras stora styrka och om jag någon gång köpte en Patek så skulle den ha åtminstone någon liten komplikation. Då jag reser mycket i olika tidszoner och ville ha en klocka som tål lite stryk så föll valet naturligt på denna Aquanaut Travel Time ref. 5164A-001 med "local" och "home" time där man även ser om det är dag eller natt i dom två olika zonerna. Knapparna på sidan av boetten är för att man enkelt ska kunna skifta "local" tid.

Den är något större en den vanliga Aquanauten med sina 40.8mm, tryckknapparna gör även att den bärs ännu större. Det är samma grundurverk (cal. 324) som i Aquanauten men med extra moduler för local/home visningen vilket även gör den något högre. Trots att den är både större och högre än lillebror så sitter den ändå perfekt på handleden. Urtavlan går i svartgråa toner och ger ett otroligt djup.

image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg


Pateks boxar håller en helt otrolig kvalité och finish finns nog inte många andra tillverkare som håller samma nivå.

Så här långt kan jag bara säga att jag tycker klockan är fantastisk och om man någon gång fick för sig att köra OWG så är den helt klart "den" klockan!

Stort tack till Spencer66 och även till ROB-1832 för som alltid väldigt trevlig och bra service!
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Inget fan av Aquanauten vanligtvis men denna version var riktigt fin, stort grattis! Kul att ha en sådan klocka med komplikationer när du har en sådan livsstil och arbete. :)
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Fantastiskt fin klocka! Väl värd allt slit kan jag tro!
Älskar verkligen Aquanautens former och de "integrerade" knapparna är något Patek verkligen fått till.
 
Topp