• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nya IWC Ingenieur Automatic

P

Philippe Stern

Guest
Grym. Gentagener. Kan bli min nya beater. Någon som lyckats finna priset?

image.jpg
 

Viktor.L

Cartier
2-Faktor
Inte en aning om pris. Men vanliga 3239 listar väl 61k så lite mer än det skulle jag väl gissa då den är limiterad.
Har förövrigt diskuterats i Ingy tråden och under receptioner för 3239.
 

DrDre

Patek
Undrar om det är något "liv" i tavlan eller om den är mattblå? Tycker Ingyn har tappat lite på den fronten, de äldre var snyggare. Men ack så tjocka.

Allt tjat om ETA är bara tröttsamt.

De Laureus jag sett i verkligheten har en tavla med "liv". Alltså inte matta utan samma lyster som tex Hulken och den blåtavlade Milgaussen från Rolex.
 

Enfant Terrible

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Kollar man på de tidigare laureus klockorna så är det ju bra liv i de blå tavlorna. De jag hittat nu känns lite matta och den röda spetsen verkar saknas!?
ImageUploadedByTapatalk1429302790.340300.jpg
 

DrDre

Patek
Om man är ute efter en blå klocka för dagligt bruk är den väldigt fin. Men den får hård konkurrens från en annan nykomling som dök upp för ngn månad sedan. 39 mm och borstad finish. Känns som Rolex har gått tillbaka till sina rötter med denna. No nonsense - bara enkelt och snyggt och en jäkligt bra klocka som kommer att kunna användas dagligen i generationer.
Rolex-Oyster-Perpetual-114300_5332.jpg
 
Om man är ute efter en blå klocka för dagligt bruk är den väldigt fin. Men den får hård konkurrens från en annan nykomling som dök upp för ngn månad sedan. 39 mm och borstad finish. Känns som Rolex har gått tillbaka till sina rötter med denna. No nonsense - bara enkelt och snyggt och en jäkligt bra klocka som kommer att kunna användas dagligen i generationer.
Rolex-Oyster-Perpetual-114300_5332.jpg

Synd bara att den är dekorerad med snorkråkor, vilket inte bara är fult, utan ger också ett oseriöst intryck. Jag hade tröttnat snabbt.

Rolex har "Pepsi", "Rootbeer", "Polar", "Hulk", "Kermit", "Panda", "Smurf", "Batman" och nu även "Bogey"
 

DrDre

Patek
Jag gillar de där små avvikelserna från det etablerade som man har på alla deras ref 114300. De är så små att de inte stör, men samtidigt ger lite riv åt det hela och rubbar det traditionella på ett subtilt vis. Å andra sidan så tillhör jag en minoritet som tycker tycker att Milgaussen är skitsnygg, och det är ju samma stil men med ännu mer kittlande avvikelser.
x1500x1000_RolexOysterPerpetual39mm-3-500x399.jpg


 

Kim

Panerai
Var in på IWC flagshipstore i NY. De skulle få in ETT ex nästa vecka! Pris 7050$ plus tax.
Han sa att det var första exet i USA de skulle få in. Han trodde de skulle dröja månader innan alla andra klockor kommit ut till resten av världen(Hong Kong butiken får säkert några innan).

Jag kunde få den om jag ville...behöver bara lägga deposite imorgon! Vågar man slå till utan att sett den blåa tavlan live?
 

kabro

Cartier
Var in på IWC flagshipstore i NY. De skulle få in ETT ex nästa vecka! Pris 7050$ plus tax.
Han sa att det var första exet i USA de skulle få in. Han trodde de skulle dröja månader innan alla andra klockor kommit ut till resten av världen(Hong Kong butiken får säkert några innan).

Jag kunde få den om jag ville...behöver bara lägga deposite imorgon! Vågar man slå till utan att sett den blåa tavlan live?


Kör! Bidrar ju till att vi får fler bilder på den här ;)
Borde väl inte vara några större svårigheter att passa vidare den om det inte är något att ha
 

Kim

Panerai
Kör! Bidrar ju till att vi får fler bilder på den här ;)
Borde väl inte vara några större svårigheter att passa vidare den om det inte är något att ha
Bilder är bra! Dock har jag annat i klockpipen som ligger före. Men det är en väldigt trevlig klocka. Svårt....[emoji52] smäller rätt högt med att vara först [emoji6]
 

aadde81

Cartier
Jag förstår inte varför IWC är så dyra. Vad gör att den här är så mycket dyrare än ex. en Omega AT 8500 ?
 
Topp