• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nya Omega AT8500 Master Co-axial

chogge

Omega
Provade nya Omega Aqua Terra 8500 med deras antimagnetiska urverk, sk. master co-axial.
Provade blå och svart tavla, storlek 38,5 mm. Tycker uppdateringarna är riktigt lyckade faktiskt. Är helt klart på min "blivande klocka lista".

Vad tycker ni?





image.jpeg
bild 1.JPG
bild 2.JPG
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Gillar förra modellen mer. Ramen runt datumet var lyckat i mina ögon.

Har du testat förra? Om ja, är denna tjockare eller inte? Lika?
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Tycker de är skitsnygga.saknar dock också ramen runt datumfönstret. Men nya verket väger ju upp för det.
 

chogge

Omega
Gillar förra modellen mer. Ramen runt datumet var lyckat i mina ögon.

Har du testat förra? Om ja, är denna tjockare eller inte? Lika?


Ja, har testat den förra med datumfönstret. Tyckte också först att det var snyggare, MEN, datumsiffrorna syns mycket bättre utan ramen faktiskt. Dessa är lika tjocka som den förra. Vad jag förstått så är det exakt samma verk men att man bytt ut visa delar i verket som gör att den klarar så mycket magnetism, dvs ÖVER 15 000 gauss!
 

Knight

Cartier
Den svarta gör inte mycket för mig. Ser lite för tråkig ut. Instämmer dock i att den blå är fin.
 

Belic

Cartier
Den blåa är grym! Gillar nya "Day Daten" också men den är inte värd de extra tusenlapparna.

Enda nackdelen tycker jag är länken, har svårt för länkar som inte är "tappered"(smalnar av mot spännet). Låset är inte vidare kul heller när jag tänker efter. Den skulle behöva ett trevligt läder med endlinks ;)
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Undrar om det är samma typsnitt på datumet på de nya. Den förra hade exakt likadant typsnitt som fyran i TV4.
 

Johan M

Cartier
Ja de är jäkligt snygga och har ju riktigt bra urverk också. Jag gillade också ramen runt datumet tidigare men har nu ändrat mig, den nya utan ram känns renare och mer modern än den gamla.

Både den med blå tavla och den med opaline är riktigt fina. 38,5 mm är nog rätt storlek för de allra flesta men 41mm har några intressanta färgvariationer avseende tavla och sekundvisare, har du sett dem på Omegas hemsida?
 

Bolio

Panerai
Har älskat AT med 8500 verket sedan första gången jag såg den och det har alltid varit med den blåa tavlan som varit det ända allternativet men på de här bilderna växte faktiskt den svarta till att det kanske blir den vid nästa inköp. Får nog vänta med att bestämma sig tills man står i butiken och har båda framför sig, nu blev det svårt. Finns denna i 42mm också?
Tack för bilderna TS.
 

Apansson

Torpare
Har älskat AT med 8500 verket sedan första gången jag såg den och det har alltid varit med den blåa tavlan som varit det ända allternativet men på de här bilderna växte faktiskt den svarta till att det kanske blir den vid nästa inköp. Får nog vänta med att bestämma sig tills man står i butiken och har båda framför sig, nu blev det svårt. Finns denna i 42mm också?
Tack för bilderna TS.
38.5 och 41. 38.5an har *mycket* bättre proportioner. Pröva den också!
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Ingen koll på batteriklockorna...
Tycker inte du har någon koll överhuvudtaget, håll dig till safir rollarna...

Klockan utan "datumfönsterramen" blev cleanare, men båda modellerna sitter skuret på handleden. Den blå är otroligt fin, både på bild och IRL. 38,5 mm är den perfekta storleken just i detta segmentet.
PCL är en smaksak, vissa gillar det, andra avskyr det, men länken i sin helhet är underbar.
 
Topp