• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nya Omega Ploprof 1200

klockodile

Dundee
2-Faktor
Schysst jobbat Omega, gillar denna riktigt mycket. Läs mer här...
http://www.ablogtowatch.com/omega-seamaster-ploprof-1200m-co-axial-master-chronometer-watch/

Omega-Seamaster-Ploprof-1200M-2015-ablogtowatch-hands-on-34.jpg
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Just den tavlan är fin, men som vanligt mjölkar man ut så mycket som möjligt från varje modell. 4 till ploppar? Kom igen.. Glasbaksidan är också helt onödig.
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Går på samma stil som en av de nya Speedmasters som finns…dark side…Grey side o s v.
 
Senast ändrad:

klockodile

Dundee
2-Faktor
En sådan här stor klocka skall vara i titan. Annars blir den inte skön på armen.
Sen har Feskarn fel, det är den grå tavlan som är snyggast :D
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Och vill man öka omsättningen så gör dom helt rätt! Det är inte Sverige och ks som är deras huvudmarknad och tittar man world wide så säljer dom alla sina limited editions. Rätt trist om det bara fanns röda Volvo v60......
Jovisst är det trist om det bara fanns röda Volvobilar och vita legobitar.
De ökar säkert omsättningen tillfälligt men i långa loppet urholkar det varumärket. För mig personligen så ser jag limited edition (LE) som något unikt och exklusivt. När Omega sedan gör flera olika LE så känns det som att man missbrukar själva innebörden av LE.
Jag tappar intresset när så sker och jag tror inte att jag är ensam.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Och vill man öka omsättningen så gör dom helt rätt! Det är inte Sverige och ks som är deras huvudmarknad och tittar man world wide så säljer dom alla sina limited editions. Rätt trist om det bara fanns röda Volvo v60......
Jovisst är det trist om det bara fanns röda Volvobilar och vita legobitar.
De ökar säkert omsättningen tillfälligt men i långa loppet urholkar det varumärket. För mig personligen så ser jag limited edition (LE) som något unikt och exklusivt. När Omega sedan gör flera olika LE så känns det som att man missbrukar själva innebörden av LE.
Jag tappar intresset när så sker och jag tror inte att jag är ensam.

Orden limited edition har INGENTING på exklusiva klockor att göra! Absolut ingenting!
Skulle du vilja köpa en lyxbil för över 1 miljon som heter något löjligt som "limited Edition" som alla Volvo-raggare i Säffle döper till sina 740's?
Jag anser att LE har ingenting på exklusiva märken att göra överhuvudtaget.

Sedan att Omega anser att 15 tusen exemplar = limited edition säger allt.
 

Apnea

Breitling
Gillar nog den gamla bättre pga stål samt mycket trevligare pris. Vill köpa en någon vacker dag.
Har inte sett den nya än hos svenska nätaffärer.
 
Topp