• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nya Omega Seamaster 300 finns att prova i butik...

Wi

NLA
2-Faktor
Tack för info. Är sugen på helguldaren, men är typ fattig så jag kan nöja mig med stålaren. Känner du till listpris?
 

V

Cartier
Jag tar på mig dumstruten och ställer en fråga.

På Omegas hemsida kan man väldigt pedagogiskt dra med fingret över sidan och så skiftar man mellan det nya släppet och originalet.

Prövade att filma men det gick inte att lägga upp filen så det blev foto istället.

Nu till frågan...färgen på index och visare är samma på båda klockorna. Är det så som jag tror att de visar ett patinerat gammal ex och att de har de försökt återskapa det på den nya såsom Tudor och Longine?

Eller...kan det ha varit så att den hade den gulaktiga färgen även när den var ny?

image.jpg
image.jpg
 

wundlander

I know I look great in my Mustache
Jag tar på mig dumstruten och ställer en fråga.

På Omegas hemsida kan man väldigt pedagogiskt dra med fingret över sidan och så skiftar man mellan det nya släppet och originalet.

Prövade att filma men det gick inte att lägga upp filen så det blev foto istället.

Nu till frågan...färgen på index och visare är samma på båda klockorna. Är det så som jag tror att de visar ett patinerat gammal ex och att de har de försökt återskapa det på den nya såsom Tudor och Longine?

Eller...kan det ha varit så att den hade den gulaktiga färgen även när den var ny?

image.jpg
image.jpg
Den nya har fejkpatina.
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Någon som mixtrat med bilden? Lumepluppen ser ut att vara gulare?

Edit: jmf med produktbild från omega
image.jpg


Edit2: på omegas hemsida ser det ut som index och timvisare har blå lume och lumeplupp och minutvisare har grön... Märkligt
image.jpg


Lumen är väl så för bättre läsbarhet tror jag.

Det gula verkar variera från bild till bild.  

Omega-Seamaster-300-Master-Co-Axial-watch-18.jpg
omega-seamaster-300-master-coaxial-18.jpg
 
Topp