• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nya prishöjjningar i sikte?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Yrar alltid innan jag inmundigat första morgonkoppen yonsson. Jag menar, har inte Sterns åklagarkompis tystnadsplikt kring sina förehavanden på jobbet eller är dom kanske förkunnad och informationen därmed publik?
Man kan berätta avidentifierat även om man har tystnadsplikt. Hur ska annars folk med utsatta arbeten orka med sina jobb?
 
P

Philippe Stern

Guest
Antar att det inte handlade om kontorsråttor som köpte sig en varsin dinka för eget bruk. Har han inte tystnadsplikt eller är det kanske publik information?
Jo, det var precis det var. För eget bruk. Tystnadsplikt? Nej, det var ju ett åtal med rättegång och allt.
 

dräpdrulle

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Har redan mailat Gassan o försökt boka, dock inget svar ännu... Detta låter för bra för att vara sant, vi får väl se om det funkar...

Dear Mr X,



We kindly thank you for your reply.


The details of the Rolex watch which you are interested in are as follows:


Model name: Rolex GMT II

Reference number: 116710 BLNR

Retail price: 7,850 Euro

Tax free price: 6,478 Euro


We regret to inform you that it is the policy of Gassan Schiphol B.V. not to reveal the stock availability of Rolex professional steel models. Reservations on these models are also not possible. This is also not possible with a deposit/full payments.

You are, however, able to purchase these Rolex professional Steel models when available, at the Gassan Watch and Jewellery shops as well as the Rolex Boutique at Amsterdam Airport Schiphol, upon departure.

Prices can be modified without prior notice.


We trust we have informed you sufficiently.



Kind regards,


Gassan Schiphol BV
---------------


FAN! Vilket jävla pris alltså! Fick även det här svaret från Airwatch Center som finns på flygplatsen i Genéve.
---------------

Dear Sir,


Thank you very much for your email and interest for a Rolex GMT Master II ref 116710BLNR.


Our offer tax free is CHF 7’870.-. ( tax free is only valid if your permanent address is outside Switzerland) otherwise price is CHF 8’500.-.

Our next delivery will be approx. in mid Jan 2016. Yes, you can pay in advance and pick it up later.

Looking forward to hearing from you soon.


Best regards,

---------

Värt att åka ner till Schweiz för en BLNR?
 
Senast ändrad:

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Dear Mr X,



We kindly thank you for your reply.


The details of the Rolex watch which you are interested in are as follows:


Model name: Rolex GMT II

Reference number: 116710 BLNR

Retail price: 7,850 Euro

Tax free price: 6,478 Euro


We regret to inform you that it is the policy of Gassan Schiphol B.V. not to reveal the stock availability of Rolex professional steel models. Reservations on these models are also not possible. This is also not possible with a deposit/full payments.

You are, however, able to purchase these Rolex professional Steel models when available, at the Gassan Watch and Jewellery shops as well as the Rolex Boutique at Amsterdam Airport Schiphol, upon departure.

Prices can be modified without prior notice.


We trust we have informed you sufficiently.



Kind regards,


Gassan Schiphol BV
---------------


FAN! Vilket jävla pris alltså! Fick även det här svaret från Airwatch Center som finns på flygplatsen i Genéve.
---------------

Dear Sir,


Thank you very much for your email and interest for a Rolex GMT Master II ref 116710BLNR.


Our offer tax free is CHF 7’870.-. ( tax free is only valid if your permanent address is outside Switzerland) otherwise price is CHF 8’500.-.

Our next delivery will be approx. in mid Jan 2016. Yes, you can pay in advance and pick it up later.

Looking forward to hearing from you soon.


Best regards,

---------

Värt att åka ner till Schweiz för en BLNR?
För 12% rabatt (9040kr) ? Knappt värt det om man inte ska dit ändå. Flyg tur och retur lär kosta 4000kr+hotell.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nowegian lågpriskalender tar dig dit och hem över dagen för 1000spänn och passar man på att köpa nån finare pava kan det hela bli en trevlig sejour...
Du gör såklart som du vill men jag hade inte tyckt att det var värt det bara för att åka och köpa en klocka 9000kr billigare.
 
P

Philippe Stern

Guest
Nowegian lågpriskalender tar dig dit och hem över dagen för 1000spänn och passar man på att köpa nån finare pava kan det hela bli en trevlig sejour...
Jag köpte min på Nymans. Fick erbjudande att köpa den för 67 kkr. Det var innan jag började dra i kontakter och fick ner priset ytterligare. Med flyg och förlorad tid/inkomst så hade jag förlorat på att åka till Shithole.
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Du gör såklart som du vill men jag hade inte tyckt att det var värt det bara för att åka och köpa en klocka 9000kr billigare.

Dessutom vet man inte om klockan man vill ha finns inne. Ingen bokning möjligt. Populära modeller går åt sjukt snabbt där.
Det blir liksom en chansning.. Antagligen kan man tjäna några tusen, eller så åker man hem utan nån klocka + slösat bort på flygbiljetterna..
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Dessutom vet man inte om klockan man vill ha finns inne. Ingen bokning möjligt. Populära modeller går åt sjukt snabbt där.
Det blir liksom en chansning.. Antagligen kan man tjäna några tusen, eller så åker man hem utan nån klocka + slösat bort på flygbiljetterna..
Snålheten bedrar ofta visheten och det är sällan de bästa dealerna blir de bästa ur ett långt perspektiv. :)
 

Lapo Elkann

Cartier
2-Faktor
Du gör såklart som du vill men jag hade inte tyckt att det var värt det bara för att åka och köpa en klocka 9000kr billigare.
Sklijer ju 16papp på en stålsub och går relativt snabbt att ta sig dit, förlorad arbetstid får man ikke då man givetvis jobbar på planet... Man borde fan i mig ta en resa bara för att köpa julklappar, allt under ett tak...
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ställer mig högst tveksam till att man får yppa någonting öht om man har sk tystnadsplikt, avidentifierat eller ej. Vad baserar herrn detta på?
Varför ska jag ens svara på detta? Tystnadsplikt är till för att skydda den enskildes integritet. Kan du härleda informationen till ett specifikt fall eller en specifik person så har du brutit mot tystnadsplikten. @Philippe Stern s berättelse går inte att härleda.
 

Rulle

Audemars
Men vad kommer vi fram till här... Jo det är brottsligt att inte tulla in varor när man åker hem från schweiz...
Och här ska vi inte syssla med brottslighet ! Menja klockor är billiga i schweiz MEN ska tullas för!... Schipol däremot är dom billiga också och schipol ligger i eu därför ingen tull/skatt OCH alla som åker från schipol (inom holland, inom eu, utanför eu får handla för taxfree priser)

Nu undviker vi dålig stämning , det är ju ändå snart jul ;)
 
P

Philippe Stern

Guest
Men vad kommer vi fram till här... Jo det är brottsligt att inte tulla in varor när man åker hem från schweiz...
Och här ska vi inte syssla med brottslighet ! Menja klockor är billiga i schweiz MEN ska tullas för!... Schipol däremot är dom billiga också och schipol ligger i eu därför ingen tull/skatt OCH alla som åker från schipol (inom holland, inom eu, utanför eu får handla för taxfree priser)

Nu undviker vi dålig stämning , det är ju ändå snart jul ;)
Du har fel. Domen löd att de inte blev straffade för tullbrott.

På tal om fel så har du lite gramatiska fel etc ovan. Låt mig vänligen få påtala dessa.
1. Det ska vara frågetecken efter här
2. Gärna också ett kommatecken efter första ordet
3. Gärna också ett kommmatecken efter Jo
4. Schweiz ska vara med versal
5. En punkt efter meningar, om du inte syftar på något outtalat efteråt
6. Inget mellanslag efter brottslighet. Inge heller ett fucking jävla utropstecken
7. Kommatecken mellan men och ja samt mellanslag efter kommat
8. Se punkt 4
9. MEN skrivs med gemener. Vill du understryka någont, understryk det då
10. Se punkt 5
11. De, inte dom
12. Schiphol skriv med versal
13. Eu skrivs med versal
14. OCH skrivs med gemener
15. Se punkt 12
16. Holland skrivs med versal
17. Se punkt 13
18. Se punkt 13
19. Taxfreepriser är ett ord
20. Inget mellanslag efter stämning
 
Senast redigerad av en moderator:

Rulle

Audemars
Är på jobb och orkar inte helt bry mig om hur jag skriver (bättre att skriva snabbt så man kan kolla fler topics än tänka på gramatiken)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp