• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nya Rolex Cellini i butik nu...

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ser ju helt knas ut med subdialen. Är även riktigt chockad att ingen annan kommenterat att visarna är för korta. Det ser ju riktigt B ut.
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Tyckte bäst om daten.
Jag är inte övertygad om den räfflade ringen samt om Cellini-loggans font. Bör givetvis ses irl.

Hur upplevdes storleken? 39mm kan ju ge lite DW-varning, utan att dra andra liknelser.

Tack för bilderna.
 

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Höjde inte mycket på ögonbrynen när man såg bilder från Basel men nu hände det nåt. Ruggigt fin ser den ut att vara. Bra size och gillar detaljerna.
 
Ser ju helt knas ut med subdialen. Är även riktigt chockad att ingen annan kommenterat att visarna är för korta. Det ser ju riktigt B ut.

Herr 'jagtittaraldrigpånågraklockorpåriktigtutansitterhemmaochletarfelpåbilder' yonsson har talat :cool: ,

Lugna dig nu igen Jönsson -den var grym, riktigt bra storlek, en modern dressare helt enkelt...

Ska blir kul at se den utan datum oxå, den ligger ju väldigt humant i pris tycker jag personligen...
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Men yonsson då, tror dock ingen är chockad över att du hittar fel på en Rolex.
Har absolut inget att göra med att det är en Rolex, är bara allergisk mot SHS, oavsett märke.

Herr 'jagtittaraldrigpånågraklockorpåriktigtutansitterhemmaochletarfelpåbilder' yonsson har talat :cool: ,

Lugna dig nu igen Jönsson -den var grym, riktigt bra storlek, en modern dressare helt enkelt...

Ska blir kul at se den utan datum oxå, den ligger ju väldigt humant i pris tycker jag personligen...

Snick snack. Är ute i verkligheten och klämmer ibland också. Är då iklädd min ninjadräkt så ingen ska se att det är jag.
 

POO

Panerai
De utan komplikationer se bättre ut. Fast Rolex ska nog bli vid sin läst och göra sportisar. Detta gör andra bättre. Trist med en populistisk jumbodressare.
 

Rearden

Cartier
Snygg, men känns som man får roligare saker för pengarna? Men finns garanterat massor med köpare även för denna.
 

Nicklas.S

Audemars
2-Faktor
Mycket lyckad dressare från Rolex.
Denna är snyggast.
cellini_dual_time_m50525-0004_0003_840x10701427617443446v76_zpsf70a0e9d.jpg
 
Mycket lyckad dressare från Rolex.
Denna är snyggast.
cellini_dual_time_m50525-0004_0003_840x10701427617443446v76_zpsf70a0e9d.jpg

Njaa, börjar luta ut Time varianten, måste kolla på den iRL, ev lite lockande med den slätare tavlan, men visst, Dag/Nattindicator är snygg sådär på bild, kolla mina bilder då är den helt svart, inte så kul, samt att fönstret kändes väldigt litet när man såg den IRL...

cellini_time_50505b_square.jpg



hittade bild på TRF....

5ete2u9a.jpg
 

Nicklas.S

Audemars
2-Faktor
Njaa, börjar luta ut Time varianten, måste kolla på den iRL, ev lite lockande med den slätare tavlan, men visst, Dag/Nattindicator är snygg sådär på bild, kolla mina bilder då är den helt svart, inte så kul, samt att fönstret kändes väldigt litet när man såg den IRL...

cellini_time_50505b_square.jpg


cellini_time_0006_1680x10701458171020512mim
Time är också riktigt snygg. Date är jag inte så förtjust i, gillar inte datum kl 3.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Jag vete tusan... Har Cellinis någonsin varit speciellt heta? Är det Rolex grej att göra dressare? Är det mest namnet som säljer? För dessa belopp finns det ju så mycket fina "äkta" dressare. Chopards LUC är jättefina och mycket billigare. JLC, Zenith, Calatravan, som någon nämnde, AP, VC, mf. Piaget!
Dessutom känns de på gränsfall att vara för stora. Men det är bara min åsikt.
 
Såg att jag missat en bild på date...



Håller med om att den inte är en riktig klassisk dressare, men en riktigt bra modern iallafall som även funkar till lite mer casual...

Gillar nog bäst varianterna med rosé och ljus tavla och brunt Band även om jag tycker bandet var lite för mörkt, ser typ svart ut, inte alls lika snyggt som på bilderna men kan ha varit ljuset...
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Är dom i samma prisklass då?
Rolex-priset jag reagerade på var 169k, men nu verkar det som att GMT ligger på 148k och datum på 136k. Den som ser bäst ut - utan komplikation - vet jag inte vad den listar. Men som referens:
  • Nymans listar en VC Patrimony i 18k rosé för 161k. Jag vet inte hur prutningsläget ser ut för VC.
  • Uret.se säger att Calatrava i gulguld kan fås för 154k
Visst, Patrimony och Calatrava har inga komplikationer. Men jag har inte det som krav hos en dressare.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Date är den som är snyggast. Och den är riktigt snygg.

Tycker fortfarande som när jag såg dem första gången. Att ha en komplett tid-subdial i en urtavla ger mig Dieselklocka-vibbar.
 
Rolex-priset jag reagerade på var 169k, men nu verkar det som att GMT ligger på 148k och datum på 136k. Den som ser bäst ut - utan komplikation - vet jag inte vad den listar. Men som referens:
  • Nymans listar en VC Patrimony i 18k rosé för 161k. Jag vet inte hur prutningsläget ser ut för VC.
  • Uret.se säger att Calatrava i gulguld kan fås för 154k
Visst, Patrimony och Calatrava har inga komplikationer. Men jag har inte det som krav hos en dressare.


Den utan utan komplikation (Time) listar 116k....
 
Topp