• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nya Sea-Dwellern VS SubC....

Alla verkar höja den till skyarna, personligen så går jag inte igång på den alls, missförstå mig rätt - Den är grym, men men men....i min mening så slår SubC den på fingrarna på alla punkter...

Observera att jag aldrig sett den IRL utan endast går på vad jag sett på nätet...

-Tycker bezeln ser rörig ut...SubC har den klassiska...
-Den extra höjden är inget plus i min bok, ser ut att kunna bli topptung...
-Matta tavlan passar inte riktigt till den keramiska Bezeln....
-Den har vad jag förstår samma glidelock som SubC med en extra dykförlängning som den gamla, vem använder dykförlängningen? 2cm i glidelocket räcker väl?
-Helium Escape Valve -Bitch please....
-Bubblan ÄR Rolex....
-Priset är högre än SubC...

SubC...
A0C25860-89AC-4368-8601-1A0A2820D469_zpsqv8sogja.jpg



Sea-Dweller...
Rolex-Sea-dweller-116600-wristshot.jpg




SubC ND och Sea-Dweller...
Rolex-Sea-Dweller-4000-116600-watch-19.jpg


Vore kul att höra vad NI tycker...och ta inte det här för allvarligt alla ni som diggar nya SDn.....
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Nu har inte jag sett nya Sea Dwellern, men när jag valde mellan gamla Submarinern (16610) och gamla Sea-Dwellern (16600) så var det inget snack, det var Sea Dwellern som gällde för mig :)
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
116600 varje dag i veckan om jag fick välja. Mest pga. boettformen.

Men om inte annat så 'bara därför att'.
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Bortsett från höjden och priset så är den ju grym. Och man vet ju aldrig när man behöver dyka ner till 1200 meters djup. Samtidigt vette fan om jag ändå inte valt en Sub ändå. Dock inte en med maxi-case då detta måste vara det största snedsteg Rolex har gjort, ser ju inte klokt ut!
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Håller med om att ringen ser lite kladdig ut med sekundmarkeringarna, men i övrigt gillar jag den skarpt. Jag kanske är en av de få du undrar över, som använder förlängningen eftersom jag användare min SD då jag dyker och med klockan utanför dräkten räcker nog ej glidelockförlägningen.

Har ju inte heller sett eller känt på den live men tror i vart fall att tjockleken är en vanesak. Vet inte hur mkt tjockare den är jmf m 16600.

Ser fram emot att prova den, tror det blir ett köp när tillfälle ges:)

Like it alot!
Lite mer av allt:)
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Vad ska nya SD landa på i pris?

Jag är kluven till vilken jag tycker är snyggast. Har subc nu, men skulle jag köpt min rolex nu.......mm vet inte, den är fin, svårt.
 

Mkarlsson

Panerai
2-Faktor
Håller med dig på alla punkter utom bubblan, det är snack:)
MEN! Har det kommit något nytt ang ändlänkarna på SDn? De ser ju inte klokt ut....!
 
  • Like
Reactions: Wii

BME

Cartier
Håller med MK!
Tycker den "gamla" SDn är snyggare än den nya men man kanske ändrar uppfattning om man har den på handleden.
Dock så känns prislappen lite omotiverad kanske men den kommer nog sälja som smör ändå :)
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Tycker alla nya ROLEX med keramisk ring är tråkiga, ser/är klumpiga ut i min mening! Att det är bra klockor ifrågasätter jag inte, men designmässigt tycker jag dom ser ut som .... ! Personligen tycker jag föregångarna; GMT, Submariner, Sea-Dweller osv slår dom nya på alla punkter när det gäller designen iaf.

Om jag nu var tvungen och välja klocka på dom tre ovanstående eller bli skjuten så skulle jag nog valt det sistnämnda :cigar::cool: !!!
 

chris.f

Cartier
2-Faktor
Har också svårt för den nya ringen, blir lite plottrigt. Habegäret kommer nog i alla fall när jag fått klämma på den...
 

K-S

Rolex
2-Faktor
SDn är inte rörig MK, den är grym, 60 markeringarna är schyrre som fasen! DOCK är jag orolig för att den som du säger är för topptung, om inte så kommer det vara full fart in i kaklet.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Då det är en dykarklocka trots allt så skall den ju ha dykförlängning, allt annat är ju trams. Pinsamt om klockorna endast skulle vara designade för desk diving. Hur lång förlängning får man med glide locken?
Omega gör i alla fall fortfarande riktiga dykklockor!
image.jpg
image.jpg
 

Ryttaren

Rolex
Skulle lätt ta SD:n, men som andra sagt så skulle jag vilja veta hur dom tänkt med ändllänkarna...De som kommer i butik måste ju ha en snyggare passning. Och som Rozzy skriver så ska det självklart vara dykförlängning på en riktig dykare, tveksamt att den inbyggda förlängningen räcker i alla lägen.
 
Skulle lätt ta SD:n, men som andra sagt så skulle jag vilja veta hur dom tänkt med ändllänkarna...De som kommer i butik måste ju ha en snyggare passning. Och som Rozzy skriver så ska det självklart vara dykförlängning på en riktig dykare, tveksamt att den inbyggda förlängningen räcker i alla lägen.


Om man kollar bilderna på riktiga ex som dykt upp i butik så ser dom väl likadana ut...

http://forums.watchuseek.com/f23/here-comes-new-sea-dweller-4000-model-116600-a-1020135.html

1471909d1398552097-here-comes-new-sea-dweller-4000-model-116600-seadweller4000_v1.jpg
 
Topp