• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nya Sea-Dwellern VS SubC....

Porsan

Efraim
2-Faktor
Tycker att tråden är en icke-fråga, ska man jämföra så är det väl med SDDS eller gamla Sea-Dwellern, lite som att jämföra Exp 2 och GMT i mina ögon.

Oavsett så är nya SDn riktigt cool, toolig och unik med sin matta tavla, och som jag inte tror kommer bli en dussinklocka som Sub-c tack vare det högre priset.
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Vad är det med ändlänkarna? Syftar ni på upphöjningen över bandhornen? Samma sak på DSSD.
 
Intressant tråd. På pappret är det fördel för Seadwellern när det gäller de lite mindre bandhornen, men minus för ändlänkarna för min del.
Men som några varit inne på, enda sättet att avgöra är att ha båda i handen, bilder och specar i all ära men det är ju känslan man (läs: jag) går på...

Är inte på jakt efter vare sig SubC eller nya Dwellern, men måste erkänna att jag är riktigt sugen på att se dem sida vid sida.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Väldigt lika klockor såklart, men jag ser inga fördelar med SDn för folk som inte yrkesdyker. Det vardagliga användandet känns nog bättre med SubC.
 

Tias.F

Cartier
Gillar SD bättre, tycker inte att minutmarkeringarna stör utan ger snarare ett mer balanserat utseende. avsaknad av bubbla är precis som det skall vara på SD. Men inget slår en 1665:a ändå ;)
 

Gavve

Greven
2-Faktor
YMII har också det. Personligen är det inget jag stör mig på utan snarare ser som en kul designaspekt.

mm och gamla YM hade det, om man stirrar på det så klart att det stör. Hade aldrig lagt märke till det annars...

OnT: tycker 116610 är vassare och 16600 var vassare än 116600 ser ut att bli
 
  • Like
Reactions: Zed

Bolio

Panerai
Det jag sett av nya SD gillar jag skarpt. Mitt ända orosmoln är hur topp tung den är eller snarare om den är topp tung.
Det ända som gjort att jag inte skaffade den äldre modellen var låset, nu med den nya är det fixat så då är det bara priset som avskräcker. Det är så in i hel.... synd att man inte kan ta bort bubblan på SUBCen utan att vatten skyddet ändras, hade det gått hade den blivit helt perfekt.
 

finnirgens

Panerai
Jag gillar den. Bezeln gör den mer toolig. Fattar bara inte varför minutmarkeringarna bara är tre st efter 15. Sen var det det där med endlinksen, ser ut att sticka ut utanför boetten. Förutom det, tummen upp....
 

Guillbert

Audemars
2-Faktor
Jag är sjukt nöjd med min 116610. Tror inte att jag tycker prisskillnaden är motiverad, men man vet aldrig....
 

Genta

Cartier
Tycker nya SD ser lovande ut. Gillar minutmarkering och frånvaro bubbla. Men, måste klämma och känna för att kunna avgöra. Hoppas på samma kvalitetskänsla som DSSD i vridring och länk som jag tycker är ett snäpp bättre än SubC.
 

Ryttaren

Rolex
Jag gillar den. Bezeln gör den mer toolig. Fattar bara inte varför minutmarkeringarna bara är tre st efter 15. Sen var det det där med endlinksen, ser ut att sticka ut utanför boetten. Förutom det, tummen upp....


Har också funderat på det. Någon som vet varför det bara är tre markeringar som minutmarkeringar efter kl 3 ?
 

Ola G

Cartier
Keramiska Rolex-vridringar ser ut som ______, plastig känsla och klumpiga.
Inte alls min kopp Earl Grey, även om en blå/svart Gmt skulle kunna funka som påfågelklocka sommartid

Mvh
Ola G
 

Bolio

Panerai

Vet inte riktigt vad du syftar på men jag lägger till lite info får vi se om det var den du tänkte på.

Ang bubblan på SUBC är den inte dit limmad som i de tidigare modellerna utan glaset är i ett stycke, vilket då gör att den inte går att slå bort. Men då tänker man att man kan ju köpa ett glas till 114060 eller SDn och sätta dit och båda ska passa storleks mässigt men efter det ingreppet kan urmakaren inte garantera vatten skyddet pga att infästningen inte är den samma. Detta gör för min del att hela ingreppet faller, då i alla fall jag vill kunna plaska runt med min.
 
Topp