• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nya Seadwellern vs nya Ingenieureunen

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Tack för ett riktigt bra inlägg, relevant jämförelser och fina bilder!
Två riktigt grymma klockor antingen kan ses som konkurrenter eller två ur som kompletterar varandra. Ingyn är högintressant för mig eftersom den äntligen levereras i rätt storlek.
 

UNO

Panerai
Båda klockorna åldras snyggt vilket är viktigt.
Jag vet inte hur IWC-länken blir efter + 10-15 år, någon med erfarenhet ? ? ?
Min Ingenieur Chrono från 2008 blir bara snyggare och snyggare när borstningen poleras.
Betr att länken inte går att justera så är det en vanesak även om det tog mig tre år att vänja mig...
IWCn är en av få som kan mäta sig med Rolex även om IWC är mer dressigt.
 

M021

Rolex
2-Faktor
Gillar Seadwellern, just den IWC modellen har jag aldrig riktigt fastnat för, precis samma gäller t ex milgaussen, iof bara en tidsfråga innan båda är under köpe-radarn.

Kul inlägg.
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Tack för ett väldigt informativt inlägg och fina bilder! Ingyn är fin men "glasringen" med sina hål påminner om en dykare utan vridning, som om det fattas några kullager och en ring. Gillar att det är en swirl Magnet dock :)

Cheers Chuck
 
Topp