• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

NYa Seiko Astron...

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
b.jpg

SBXA033

Tycker dessa ser betydligt intressantare ut än första versionen.

c.jpg
d.jpg


e.jpg
f.jpg
g.jpg


Jävligt stora dock: [Outer diameter] 48.2mm 18.1mm [thickness

Mer här: http://www.seiko-watch.co.jp/whatsnew/pressrelease/20130903_2/
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Dum fråga kanske, men jag har noll koll på Seiko (typ), och jag fick inte ut mycket av pressmeddelandet (är helt kass på Japanska...och använder inte google translate). Men vad är grejen med Astron? ;)
 

Dammen

Cartier
Dum fråga kanske, men jag har noll koll på Seiko (typ), och jag fick inte ut mycket av pressmeddelandet (är helt kass på Japanska...och använder inte google translate). Men vad är grejen med Astron? ;)


Visst är det väl så att Astron har en GPS-mottagre så att den automatiskt kan ställa om tiden till vart du just nu befinner dig? Det är väl det som är grejen :cool:
 

RosaCasio

Cartier
Har varit inne på dessa tidigare men som alltid gäller det att se dem i verkligheten också. Är det Klockmaster Globen som gäller?
 

frere

Audemars
2-Faktor
Det är, om jag fattat rätt, egentligen bara detta med geolokaliseringen för inställning av rätt tidszon som skiljer den från GPS-synkade klockor från citizen, suunto och garmin? Den är ju väsentligt dyrare om man säger så.

Kanske kan just det vara praktiskt om man är ute på hårda äventyr. Kanske vet man inte riktigt var på berget man plötsligt korsar gränsen mellan Tibet och Nepal och plötsligt ska skruva 2,5 timme...fast då är man å andra sidan på klassisk explorer-mark...
 

Dammen

Cartier
Har varit inne på dessa tidigare men som alltid gäller det att se dem i verkligheten också. Är det Klockmaster Globen som gäller?

Trodde jag också tills jag en dag kolla i skyltfönstret på den lilla klockbutiken vid odenplan, på Norrtullsgatan. Där låg en från första generationen i fönstret så jag gick in och provade den. Satt ganska bra trots sin storlek. :)
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Jag håller med många talare här om storleken. Seiko borde finslipa tekniken och göra den mera kompakt. Och jag tror att den är tänk att vara riktad till folk som reser med jobbet i olika tidszooner.
 

RosaCasio

Cartier
Trodde jag också tills jag en dag kolla i skyltfönstret på den lilla klockbutiken vid odenplan, på Norrtullsgatan. Där låg en från första generationen i fönstret så jag gick in och provade den. Satt ganska bra trots sin storlek. :)

Efter en kvick sökning på googlemaps kom jag fram till att odenplan ligger på promenadavstånd från svärföräldrarna, lysande.
 

klockodile

Dundee
2-Faktor
Sitter som en smäck på min arm iaf...har haft min sedan början av året. Inget att klaga på... Det märks att det är en relativt dyr quartzare... Behöver bara den som referens för de andra klockorna. Gillar f.ö. den gamla designen:)
Vad gäller storleken kan det även hänga på nödvändig storlek hos solcellerna och antennen antar jag...
IMAG0845_1_1.jpg
 

Dammen

Cartier
Efter en kvick sökning på googlemaps kom jag fram till att odenplan ligger på promenadavstånd från svärföräldrarna, lysande.


Vad bra! Snubblade på den i fönstret då jag själv inte bor långt därifrån. Han hade samma modell inne som Klockodile har, det var dock en månad sedan så jag vet inte om han fortfarande har kvar den. Lycka till! :)
 
Topp