• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nya siffror om klockexporten

Tror många europeiska länder visar minskad försäljning, men det är väntat. Det är nästan stört omöjligt att få tag i en av de roligare stålklockorna från AP, Patek eller Rolex. Om de butikerna jag står i kö hos på klockor inte ljuger för mig (vilket nog kanske gör iofs...?) så har det varit snudd på snustorrt med leveranser hela sista kvartalet i år.

Den eviga frågan om huruvida Rolex inte hinner med att leverera eller inte vill leverera till alla som vill köpa.
Jag tolkar dock siffrorna som att det inte längre lönar sig riktigt lika mycket för kinesiska turister att köpa klockorna utomlands.

Tror många europeiska länder visar minskad försäljning, men det är väntat. Det är nästan stört omöjligt att få tag i en av de roligare stålklockorna från AP, Patek eller Rolex. Om de butikerna jag står i kö hos på klockor inte ljuger för mig (vilket nog kanske gör iofs...?) så har det varit snudd på snustorrt med leveranser hela sista kvartalet i år.

Hade varit ganska intressant att se hur väntetiden ser ut i respektive land. En kollega skrev precis upp sig på en lista för hulken... 3 års väntetid :dead:
En ren gissning från min sida är att man satsar mer att etablera sig i nya länder. Folk Europa osv kommer ändå köpa oavsett hur lång väntetid det är

Den eviga frågan om huruvida Rolex inte hinner med att leverera eller inte vill leverera till alla som vill köpa.
Jag tolkar dock siffrorna som att det inte längre lönar sig riktigt lika mycket för kinesiska turister att köpa klockorna utomlands.
Att de köper utomlands beror även på att vissa kineser anser att en rolex köpt i europa är en bättre rolex än den som är köpt i kina. Om man ska tro en AD jag pratade med.

Att de köper utomlands beror även på att vissa kineser anser att en rolex köpt i europa är en bättre rolex än den som är köpt i kina. Om man ska tro en AD jag pratade med.

Så svenksåld är premium även utomlands:woot:!!

Kan säkert ligga något i det. Tidigare så kunde, som jag förstått det, kinesiska turister i princip betala resan genom att köpa lyxprodukter här och sälja hemma. Gäller förstås att de har pengar för både resa och klockor från början.

Tillbaka
Topp