• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nya udda klockor

jakob.dala

Oo=v=oO
2-Faktor
MIn fru bär denna udda svenska klocka av märket Mute watch.
bild17.jpg

Den har ett par funktioner som sköts likt en iphone.
bild19.jpg

Laddning sker genom intgrerad usb i armbandet.
bild18.jpg


Udda, knäppt men svenskt och intressant.
 

Rossi

Rolex
2-Faktor
För moderna och förnufftiga människor är det en jättebra klocka. Jag har själv surfat på whereisthecool och smådräggat när jag sett den, men nej, den är inte jag.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Den är rätt ball faktiskt. Verkar vara helt ok kvalitet också, inte sådär ebayplastigt som det kan vara ibland.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Denke skrev:
Den är rätt ball faktiskt. Verkar vara helt ok kvalitet också, inte sådär ebayplastigt som det kan vara ibland.

Nja, det är väl precis det den är. Dålig passform med assymetriskt lås allt förpackat i silikon. Batteritiden är inte så mycket att hänga i julagranen heller...
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Aurum skrev:
Denke skrev:
Den är rätt ball faktiskt. Verkar vara helt ok kvalitet också, inte sådär ebayplastigt som det kan vara ibland.

Nja, det är väl precis det den är. Dålig passform med assymetriskt lås allt förpackat i silikon. Batteritiden är inte så mycket att hänga i julagranen heller...

Fast jag klämde på en häromdagen...
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Denke skrev:
Aurum skrev:
Denke skrev:
Den är rätt ball faktiskt. Verkar vara helt ok kvalitet också, inte sådär ebayplastigt som det kan vara ibland.

Nja, det är väl precis det den är. Dålig passform med assymetriskt lås allt förpackat i silikon. Batteritiden är inte så mycket att hänga i julagranen heller...

Fast jag klämde på en häromdagen...

Då har vi uppenbarligen helt olika uppfattning om kvalitet.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Oh! Här kan jag posta.

Första är en Sony Ericsson MBW-100. Fick den som tack för hjälpen i ett projekt på min dåvarande arbetsplats. Kopplas(des) till mobilen via Bluetooth. Med ett litet hack kunde man läsa Email, SMS. Se missade samtal osv. När det ringde, kom SMS eller Email vibrerade den och lyste till med symbolen för vad som nu togs emot. Blå lysande digital text. Går även att styra musiken på mobilen via klockan (man trycker på kronan).
SEMC1.jpg

SEMC2.jpg

Syns inte så bra på den här bilden, men glaset är faktiskt riktigt schysst på den här klockan.
SEMC3.jpg

Lånad bild
btWatch-3.jpg


Den här har exakt samma funktioner som MBW-100, men heter MBW-150. Annan design och orangelysande digital text i stället för blå. Dedikerade knappar för musikstyrning.
SEMC4.jpg

SEMC5.jpg

Lånad bild
reloj-sony-ericsson-version-walkman-mod-mbw-150_MLM-O-2734936781_052012.jpg


Det här är ett impulsköp. För att läsa av tiden trycker man på den enda knapp som finns, och då lyses led-lampor upp. En rad för timmar, en för minuter.
LED.jpg
 
Topp