• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nya vs äldre, prisskillnad

Klock_ren

Basic
En tanke som jag inte reder ut.

Hur kan en äldre så kallad vintage låt säga rolex från 60/70talet kosta lika mycket som en ifrån tex 2006?

Tänker när det kommer till slitage så måste det väll ändå vara säkrare att köpa en som inte har snurrat lika länge?

En tanke som jag inte reder ut.

Hur kan en äldre så kallad vintage låt säga rolex från 60/70talet kosta lika mycket som en ifrån tex 2006?

Tänker när det kommer till slitage så måste det väll ändå vara säkrare att köpa en som inte har snurrat lika länge?

... Varför pröjsar folk miljoner för en Ferrari från 50-talet när de kan köpa en från 2004 till en bråkdel av priset?

Ofta så finns inte lika många bilar i omlopp och det finns samlarvärde. När det kommer till datejust så känns det konstigt att en från 1970 ska kosta lika mycket som en från 2000-talet

Ofta så finns inte lika många bilar i omlopp och det finns samlarvärde. När det kommer till datejust så känns det konstigt att en från 1970 ska kosta lika mycket som en från 2000-talet
Det gör de inte heller. Sen kostar en från 70-talet i toppskick eller med en ovanlig tavla mer än en dassig 2000-talsmodell av just den anledning du beskriver.

Det finns ju en hel drös av datejust bara till försäljning. Förklara gärna varför rolex klockor från 2000 beskrivs som dassiga?
Jag syftar till ett exemplar från 2000 i dassigt skick. Ja, kolla på priserna - gjorde en snabb sökning på forumets köp och sälj, hittade en från 2002 för 42kkr med en vanlig tapestrytavla, jämförelsevis kostade en DJ med diamanttavla från 1980-ish 34.

Tillbaka
Topp