• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nyanländ Bambino

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det blev ett jävla liv i luckan när denna anlände. Jag hade ju sålt en klocka precis och skulle minska min samling, inte ersätta klockan med en ny. :roll: Jaja. Shit happens.

Bilderna suger, men klockan är riktigt fin. Den kommer bli perfekt som finklocka med sitt kåpade glas och blanka partier. Väger nada och sitter skönt gör den också. Jag trodde den skulle vara lite för stor, men storleken är helt perfekt.

bild1.jpg

bild5.jpg

bild2.jpg

Denke skrev:
Vad har den för mått?

40,5mm exkl krona
11,8mm hög varav endast 4mm är boetten. Resten är glas :D
21mm bandbredd.

Urtavlan är kupad och riktigt nice. Ska ta lite bättre bilder någon dag tänkte jag.

Kul inköp! Glaset är verkligen högt. Har sett några bilder på modellen tidigare, men inte uppfattat höjden på glaset. Intressant.

Re: Sv: Nyanländ Bambino

_jonte skrev:
Riktigt snygg! Finns det nån mindre version?

Nope. Men det finns en sjukt snygg Seiko i nästan samma stil med ÄNNU mer kåpat glas. Den är dock bara 36mm.
En go grej med Bambinon är att den är så billig. Jag använder i princip aldrig dressklockor, så den måste liksom vara billig, annars blir den nog såld tyvärr. Sen gillar jag ju klockor som är större än 36mm. 38mm hade nog varit perfekt, men jag tycker inte den känns för stor. Trodde den skulle vara större.

Seiko SARB029
P1030003.jpg

P1020998.jpg

Edit: Här är en bättre bild på Bambinon också.
ORIENT_BAMBINO_WHOLE1.jpg

yonsson skrev:
_jonte skrev:
Riktigt snygg! Finns det nån mindre version?

Nope. Men det finns en sjukt snygg Seiko i nästan samma stil med ÄNNU mer kåpat glas. Den är dock bara 36mm.
En go grej med Bambinon är att den är så billig. Jag använder i princip aldrig dressklockor, så den måste liksom vara billig, annars blir den nog såld tyvärr. Sen gillar jag ju klockor som är större än 36mm. 38mm hade nog varit perfekt, men jag tycker inte den känns för stor. Trodde den skulle vara större.

Seiko SARB029
P1030003.jpg

P1020998.jpg

Den seikon var inte dum. Var kan man köpa den och cirkapris?

Re: Sv: Nyanländ Bambino

Seiko SARB029
P1030003.jpg

P1020998.jpg

Satan va snygg. Störande att dom finaste klockorna åker ur sortimentet direkt.

Tillbaka
Topp