• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyanlänt: Citizen full lume (Nya bilder)

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jaha.

Idag kom då tillslut "hoppsanköpet".
Initiala tankar:
Shit, vilken lume!
Oj, vad liten den är.
Oj vad smalt originalbandet är. Passar inte heller på svart/grå nato. Blir bättre på heltsvart nato i skinn, men troligtvis ännu bättre på ett retro rubber. Det blir till att beställa ett nytt om jag vill behålla den efter en vecka.

Lite udda val av Citizen att inte göra visarna helt svarta, utan istället luma de också, men det fungerar helt klart ändå. Ska googla lite och se om det finns helsvarta visare till den, då det kanske vore en rolig modd någon gång i framtiden.

Nerskruvbar krona och manuell uppvridning, innebär att det bara är att tuta och köra.
Extra plus poäng för att dagvisningen är engelsk/kanji. Min första klocka med kanji-dagar. :)

Ber om ursäkt för den riktigt kassa iphonebilden. Det kommer bättre så fort jag har tid att fota lite.
fulllume1_zps0c22b4a3.jpg
 

Camo00

Patek
Re: Nyanlänt: Citizen full lume

Helt fantastiskt!! Vilket superbra tips!! Efterlyste ju precis såna här ficklampor/klockor!! Nyfiken på hur länge den håller lumen! Kan Du stanna uppe inatt och kolla?? :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: Nyanlänt: Citizen full lume

Camo00 skrev:
Helt fantastiskt!! Vilket superbra tips!! Efterlyste ju precis såna här ficklampor/klockor!! Nyfiken på hur länge den håller lumen! Kan Du stanna uppe inatt och kolla?? :)

Har redan gått och slängt pappersinsamlingen för att kunna testa lysförmågan i ett släckt trapphus. :geek:
Tyvärr är ju sommarljuset borta för denna säsongen. En klocka vill ju gärna ha lååååång laddning för att lysa som bäst. Under långärmat blir det ju inte mycket dagsljus tyvärr.
 

Camo00

Patek
Re: Nyanlänt: Citizen full lume

Glömde ju fråga: Är det en ny0040-9wb??

Är den inte 40mm+??

Och hör av Dig om Du vill sälja den!! :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: Nyanlänt: Citizen full lume

Citizen NY0040-09WB , ja!

Det finns massa bilder om du bild googlar på modellnamnet.

Och det har redan bildats en liten kö med eventuella gamar som är sugna på att plocka den av mig om jag tröttnar, men jag lägger till dig på listan. :D

Edit: Enligt uppgift är den 42mm, men den känns något mindre.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Slänger upp lite nya lume shots.
Storleken på klockan är 41mm förresten.

full_lume_wp_2_0023_zpse00d6a57.jpg

full_lume_wp_0023_zpsd4f2640a.jpg

full_lume_2_0023_zpsa698dab4.jpg
 

phswe

Breitling
Coolt! Alternativet för att slippa ladda är bakgrundsbelyst. Det ligger en orange Timex på Blocket med belysning, ser bra ut på bild. Och nej, det är inte min annons.
/Per
 
Topp