• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nybörjar fråga angående klockarmband!

Hej!

Kollar runt på en första automatisk klocka. Lutar åt en seiko prospex eller liknande. Nu till min fråga, gäller allmänt för begagnade klockor med metallarmband.

Hur vet man om alla länkar finns kvar på bandet? Nästan alla annonser jag ser på olika forum nämner inte om alla länkar finns kvar/med. Kan man kolla upp själv och räkna eller hur gör ni? Går ju fråga säljaren annars.

Andra frågan. Om det skulle visa sig saknas länkar så bandet inte passar, kan man köpa nya länkar eller byter man oftast ut hela bandet?

Senast ändrad:
Fråga säljare hur stor handled armbandet klarar. Beroende på märke och modell kan det finnas möjlighet att få tag på extralänkar från auktoriserade handlare eller begagnatmarknaden men det går naturligtvis inte att garantera.

Hej!
Gästar din tråd @alfonsg00.
Har en fråga om mikrojusteringen (se bild). Aldrig lyckats använda denna på mina klockor eftersom det blir för tight att använda låset då.
Är jag ute och cyklar, är det ens till för mikrojustering?
IMG_0885.jpeg

Hej!
Gästar din tråd @alfonsg00.
Har en fråga om mikrojusteringen (se bild). Aldrig lyckats använda denna på mina klockor eftersom det blir för tight att använda låset då.
Är jag ute och cyklar, är det ens till för mikrojustering?
IMG_0885.jpeg
Nä, hålen där är för att de små utbuktningarna på säkerhetsclaspen ska låsa där. Microjustera får du göra på andra sidan spännet där du har 4 hål.

Nä, hålen där är för att de små utbuktningarna på säkerhetsclaspen ska låsa där. Microjustera får du göra på andra sidan spännet där du har 4 hål.
Fan det är ju klart! Varför två hål, säkerhetsclaspen ändrar väl aldrig position i förhållande till dom?

Tillbaka
Topp