• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nybörjare önskar Submariner

danniee

Basic
Hej alla klockentusiaster,
Är ny här så ursäkta på förhand om jag gör nåt fel.

Nu är tiden inne för mig att köpa min första finklocka. Har siktat in mig på Rolex Submariner no date. Tyvärr finns inga nya att få tag på i Sverige och är alldeles för ny och osäker för att ge mig in på andrahandsmarknaden. Ska till Kroatien (Split och Istrien) och Italien i sommar (runt Trento, Garda, Trieste). Tror ni jag kan hitta en ny där hos auktoriserad handlare?

Tar gärna emot tips. Kan även tänka mig att handla av någon här om det är en person ni gemensamt kan rekommendera.

Tack!

Om du sökte efter en med datum kunde du handlat av mig. Då blir du bara måttligt lurad. :)

Angående att hitta klocka du söker på din semester så säger jag lycka till. Man ska ha tur också och trots att oddsen är emot dig så kan du lyckas.

Hade chansen när jag var i Dubai förra hösten. Var inte tillräckligt kvick så den hann nappas av någon annan.

Man kunde tyvärr inte ställa sig i kö hos Nymans ur och övriga handlare jag hört med kunde inte säga alls när de skulle få några. Kan ta år tydligen. Känns ju lite hopplöst detta. Ska testa utomlands annars kanske man får ta något annat...Omega?

Hypen är stor just nu. Var inne på Bergströms för några veckor sedan som åtminstone så satte upp på kölista. Om du kan tänka dig en GMT så hade den ”bara” mellan 6-12 månaders kötid.

Hej alla klockentusiaster,
Är ny här så ursäkta på förhand om jag gör nåt fel.

Nu är tiden inne för mig att köpa min första finklocka. Har siktat in mig på Rolex Submariner no date. Tyvärr finns inga nya att få tag på i Sverige och är alldeles för ny och osäker för att ge mig in på andrahandsmarknaden. Ska till Kroatien (Split och Istrien) och Italien i sommar (runt Trento, Garda, Trieste). Tror ni jag kan hitta en ny där hos auktoriserad handlare?

Tar gärna emot tips. Kan även tänka mig att handla av någon här om det är en person ni gemensamt kan rekommendera.

Tack!
Ingen ens ide att fråga i Kroatien. De säljer bara till sina stammisar (är svaret som jag gick för en vecka sen). Gäller sub, gmt, daytona, sky-d, sea-d, deepS.
Men lycka till....gör ett försök.

Om du inte orkar köa ett bra tag och kan tänka dig någon annan klocka än just submarinern du siktat in dig på, finns det väldigt mycket klockor du kan få för de pengarna! :)
Finns ju en likvärdig dykare från iprincip alla stora märken. Omega, Breitling, Tag Heuer, Seiko, Oris med flera!

Tack alla för svaren. Verkligen uppskattat. Drömklockan är en Rolex Submariner men har även kikat lite på Tag Heuer. Kanske börjar med en sån. Är trots allt nybörjare.

Man kunde tyvärr inte ställa sig i kö hos Nymans ur och övriga handlare jag hört med kunde inte säga alls när de skulle få några. Kan ta år tydligen. Känns ju lite hopplöst detta. Ska testa utomlands annars kanske man får ta något annat...Omega?
Vill du ha något som inte innehåller 50% luft kanske en PAM225 vara något?
0034_th.jpg
pam_225_2.jpg
Panerai Chrono 1000m Titanium PAM-225-sylvester.jpg

kolla runt bland fler AD...ring dem. Ställ dig på kö. Eller så köper du av alla dem som finns hos tex chrono 24 etc... är det en subc du vill ha (114060) så finns dem därute

Att köpa här på forumet av välrenommerad säljare minskar risken avsevärt. Detsamma gäller på Chrono24. Att köpa dyrt av privatsäljare med få eller inga referenser skulle jag akta mig för (som på de flesta köp- säljsajter). Om man gör sin hemläxa så funkar det bra. C24 har ju även betallösningar för att göra det tryggare.

Ok, då kanske jag inte ska ge upp begagnatmarknaden. Hur stor är risken att man köper en stulen? Tänker ett scenario man lämnar in den för service hos auktoriserad handlare och det kanske upptäcks där?

Ok, då kanske jag inte ska ge upp begagnatmarknaden. Hur stor är risken att man köper en stulen? Tänker ett scenario man lämnar in den för service hos auktoriserad handlare och det kanske upptäcks där?
En "garanti" att klockan inte är stulen är ju att du får med box, cert, och kanske t.o.m originalkvitto. Jag skickade med alla dessa när jag sålde min sub 114060.

Undvik blocket om du är ny. Då är risken för problem större än på andra marknadsplatser. Vill du ha en begagnad kan du ju känna dig trygg om du köper en via klocksnack av medlem med goda referenser.
Referenserna bland medlemmarna hittar du här: https://klocksnack.se/forums/goodguys-badguys.29/

Edit: Missade att @Nygren hade skrivit typ samma!

114060 är en relativ vanlig Submariner som fortfarande tillverkas, så det bör inte vara något större problem att få tag på en ny i butik.. Som någon redan sa - Ring alla Rolex AD i Sverige och hör med dom.. Annars har jag några vänner som handlat i Italien utan större problem.. Lycka till

114060 är en relativ vanlig Submariner som fortfarande tillverkas, så det bör inte vara något större problem att få tag på en ny i butik.. Som någon redan sa - Ring alla Rolex AD i Sverige och hör med dom.. Annars har jag några vänner som handlat i Italien utan större problem.. Lycka till

Låter lovande!

Du har ju tur på så vis att Submariner date är lite mer poppis än den du vill ha. Ha inte så bråttom och ring runt/bekanta dig med chrono24 så kommer du till slut få tag i en.
Lycka till!

Tillbaka
Topp