• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nybörjare önskar Submariner

Om det känns läskigt att handla av privatpersoner eller via Chrono så kan du alltid gå till ex. Luxurywatches eller liknande seriös handlare och köpa dig en. Blir dock några tusenlappar dyrare än köpa av någon privatperson eller via Chrono, men det kanske du är villig att betala om du känner dig osäker. Räkna dock med att du kommer betala lite mer än Rolexs listpris. (det gäller iofs vilken väg du än väljer att gå vidare, om du inte ställer dig på kö hos AD på okänd tid 6-24 månader)

Trusted checkout hos C24 så man är trygg i köpet samt banköverföring för att slippa valutapåslag av kortföretaget. På ca 60k är det troligt att vi pratar ca 3k skillnad.

Edit: Om du kör Sepa-betalning.

Ge inte upp iaf! Även om det tar dig några veckor så kommer det lösa sig. Du får kolla här och på C24. C24 är ju för det mesta safe - du får se till att köpa säljaren bara.
Lägg ut en köpesannons här.
Kolla med gråhandlare i Sverige och utomlands och ring runt till alla svenska AD:s. Rätt vad det är dyker den upp.
Lycka till!

https://www.chrono24.com/se/rolex/r...-001--id2911127.htm?SETLANG=se_SE&SETCURR=SEK

Har inte själv handlat av Pluswatch men mängder av medlemmar här på forumet som har gjort och skrivit endast gott om dem :)

Edit: insåg precis att det nog är några tusen över list, men tyvärr är väl verkligheten så idag om man vill ha den omgående.
Har handlar av pluswatch flera gånger. De är inte billigast men ärliga och snabba. De tar även inbyten.

Nähä? En nybörjare som ska köpa nåt så ovanligt som en Rolex Sub?

Nu har jag sett allt.
E2AB6CC4-C0BD-4B02-A351-5A8B10DB5849.gif

Nähä? En nybörjare som ska köpa nåt så ovanligt som en Rolex Sub?

Nu har jag sett allt.

Personliga åsikter och att stå för dem är ju överlag bra. Men ibland är det också bra att hålla inne med dem då de absolut inte tillför något i sammanhanget. Jag vet ju att du har mycket kunskap om ur och relaterat. Känns det då inte bättre att dela med sig av dem på ett relevant sätt till TS, i sann KS-anda, än att bara bajsa på någons tycke och smak? Eller? @vaniljglass

Jag var inne hos en AD på Kos för någon vecka sedan och de hade en submariner date inne. Jag blev lite förvånad faktiskt, men med andra ord behöver det inte vara helt omöjligt att hitta något utomlands utan att köa

Personliga åsikter och att stå för dem är ju överlag bra. Men ibland är det också bra att hålla inne med dem då de absolut inte tillför något i sammanhanget. Jag vet ju att du har mycket kunskap om ur och relaterat. Känns det då inte bättre att dela med sig av dem på ett relevant sätt till TS, i sann KS-anda, än att bara bajsa på någons tycke och smak? Eller? @vaniljglass
Full förståelse för er som tycker det är kul att svara på exakt samma tråd från olika nybörjare flera gånger i månaden, kan bara personligen tycka att det blir lite väl mkt numera.
All info finns redan i typ tusen andra trådar som nischat sig på exakta detaljer - vi har flera om kötider, vi har flera om rolex, vi har t.o.m en specifik just för Submariner.

När det dessutom visar sig, lite som när folk försöker använda ”äkta eller inte”-tråden för oärliga syften, att folk startar såna här trådar för att sen sticka utomlands och ”råka köpa på sig lite för många” och sedan sälja över list på K&S så förstår jag inte att folk fortsätter svara på sånt här.

Full förståelse för er som tycker det är kul att svara på exakt samma tråd från olika nybörjare flera gånger i månaden, kan bara personligen tycka att det blir lite väl mkt numera.
All info finns redan i typ tusen andra trådar som nischat sig på exakta detaljer - vi har flera om kötider, vi har flera om rolex, vi har t.o.m en specifik just för Submariner.

När det dessutom visar sig, lite som när folk försöker använda ”äkta eller inte”-tråden för oärliga syften, att folk startar såna här trådar för att sen sticka utomlands och ”råka köpa på sig lite för många” och sedan sälja över list på K&S så förstår jag inte att folk fortsätter svara på sånt här.

Tack för svar @vaniljglass
Jag kan hålla med dig, men alla har inte en dold agenda. Att då som rutinerad medlem, som du är, hänvisa till tråd där alla svar finns är snyggt. Eller bara ha överseende med dessa ämnen. Alla börjar vi någonstans. Du ger ju ett välformulerat svar på min fråga så är övertygad om att du kan uttrycka dina åsikter på trevligt sätt. Är inte ute efter att vara någon jävla moralpolis men tycker att vi alla kan ”välkomna” nya medlemmar efter bästa förmåga. Vem vet, TS kanske är en framtida moderator/ägare om intresset fortsätter spira.

• Like
Reactions: ado
Tack alla för svaren. Verkligen uppskattat. Drömklockan är en Rolex Submariner men har även kikat lite på Tag Heuer. Kanske börjar med en sån. Är trots allt nybörjare.
Vill du ha en sub så köp en sub! Omj jag vill ha en Mercedes köper jag väl inte en ”nybörjarbil” först. Leta, köa, skaffa kontakter KÖP!!!!

Tillbaka
Topp