• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nybörjare intresserad av Seikos dykarur

Hej ni kloka!
Jag skulle gärna klä min handled med en Seiko Scubadiver. Hittills har jag dock stött på patrull. Enligt en försäljare jag talat med finns dessa enbart på "den internationella" marknaden, varför de inte går att köpa hos vanliga klockbutiker i Sverige- Stämmer detta? Finns det månne online-butiker som importerar och säljer dessa klockor, har ni några bra tips på bra, seriösa sådana (har till exempel stött på klockson)? Hur ser andrahandsmarknaden ut?

Tacksam för svar! Ha en fortsatt bra sommar!
 
Tack för svaren. Creationwatches verkar ju onekligen som ett bra alternativ. Det är SKX007K eller SKX007J som jag är ute efter. Vad jag förstår är det bara storleken som skiljer?
 

JDQ

Panerai
2-Faktor
Mellan skx007K och skx007J är det bara tillverkningsplatsen som är skillnaden och på J står det 21 jewels på tavlan och den är tillverkad i japan!skx013 är den mindre varianten!
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Har sett skx007 i butik i Sverige och de ville ha 4000kr för den... Så köp den på webben via någon sida som nämns ovan. Priser är runt 1000kr då.
 

TheBear

Omega
2-Faktor
Med lite is i magen så brukar dom dyka upp begagnade här på forumet för runt tusenlappen :) Kan verkligen rekommendera en skx007, min släpper jag inte i första taget. Perfekt vardagsbeater :)
 

JDQ

Panerai
2-Faktor
Om det är viktigt för dig att den just är ihopsatt i Japan(då det är ett japanskt märke) är det väl positivt men annars spelar det ingen roll, har läst att maskiner och allt ska vara lika oavsett vilken modell du väljer men jag tror de egentligen är avsedd för olika marknader inte helt säker på det! :)
 

JDQ

Panerai
2-Faktor
Jag skulle kört på K lite cleanare tavla enligt mig och billigare, köpte en sådan själv för några år sen och är riktigt nöjd går fortfarande lika bra! Rolig model som går att modda lite också om man tröttnar på den! :)
 
Topp