• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

nybörjare letar efter sin första..

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Hejsan. Ny här och ny över lag. Dock Alltid facinerats utav vackra/robusta klockor men tyvärr bara ägt dessa parfymklockor så som armani, gucci, gabbana mm..

Har kikat omkring och fastnat för Diver stuket tror jag. Älskar omega över lag samt rolex submariner. Simple but big. Haha dock tillåter inte plånboken det däför tillfället så har spanat mkt på seiko ex: http://www.watchhubs.net/chronograp...pilot-s-chronograph-mens-ssc015p1-ssc015.html

Men anledningen till att jag skriver är för jag vill ha tips och råd. Dessa Seiko finns ju 5 olika modeller som för mig set likadana ut med skiljer i pris.. vad ska man ha? :D kan även tänka mig andra märken absolut. Oris och Glycine combat är ju för jävla vackra men lite dyra :(

Flummigt nu men hoppas någon kan hjälpa. Tack på förhand.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Den där klockan har tydligen en stor fanbase, så jag tror inte det kan bli fel.

200m WR på en kronograf, laddas av solen, seikokvalitet. Det kan liksom inte bli fel för det priset även om länken säkert inte är någon höjdare. Kör, säger jag. :)
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Den där klockan har tydligen en stor fanbase, så jag tror inte det kan bli fel.

200m WR på en kronograf, laddas av solen, seikokvalitet. Det kan liksom inte bli fel för det priset även om länken säkert inte är någon höjdare. Kör, säger jag. :)

Ser man själva urverket på baksidan alltså genomsiinligt som på divern.. då är ju frågan om det är denna eller divern man ska köra på. Eller är det värt betala 5000 papp för sumon? Eller annan klocka för någon tusing xtra?:)
 

Smulan

Rolex
Länka gärna vettig sida att handla ifrån. Då uret.se känns dyrt i jämförelse med utländska sidor eller är jag ute och cyklar?

De här klockarna dyker upp med jämna mellanrum på köp och sälj här, mycket prisvärt. Köper man utrikes kan det bli så att moms och tull tillkommer.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Vill du se baksidan så köp en snzh55. 100m WR, så den tål vatten, men det är ju såklart ingen riktig dykarklocka. Jag har ägt hyfsat många SEIKOs inkl sumon och tycker den är värd de extra pengarna. Kronografen du länkade till är dock rolig och har ett kul urverk. Du får helt enkelt fundera på om du vill ha kvarts eller en automatisk klocka. Både och har sina fördelar.
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Mkt bra tips.. kanske ska åka och klämma lite innan man beställer. Kom gärna med fler tips. Säg att budget är runt 4k och ja i den stilen vi pratat om :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Choppe
Köp en bra länk till den från monsterwatches.eu , wjean på ebay, eller strapcode så är du hemma sedan. :)

Har själv en dykarklocka från SEIKO på ingång som jag hoppas bli nöjd med.
 

Choppe

Rolex
2-Faktor
Choppe
Köp en bra länk till den från monsterwatches.eu , wjean på ebay, eller strapcode så är du hemma sedan. :)

Har själv en dykarklocka från SEIKO på ingång som jag hoppas bli nöjd med.
Jag har tre enfärgade Nato som ligger hemma och väntar. Givetvis vill jag ha något gummiband, möjligen tvåfärgat Nato samt eventuellt ett superoyster eller liknande.
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Finns det någon liknande tillverkare Seiko kanske någon tusing dyrare men som kan rättfärdiga prishöjningen?:) Seiko riktigt fina klockor men känns inte super exklusivt med en klocka för 1500 missförstå mig rätt. Köpte min gabbana för 5k :D haha. Dock är väl seikon 1000 ggr bättre.. Älskar oris stilrena dykare. Pik. Om någon vill sälja billigt ;) lr Glycine combat
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Stretcha budget uppåt runt 5k och köp en Glycine Combat Sub.... :)

image.jpg
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Stretcha budget uppåt runt 5k och köp en Glycine Combat Sub.... :)

image.jpg


Bara hittat för 7-10 :( jag gillar att de har färgade "boett"?? Ellet vad det heter. Eller flerfärgad men stilren design. Riktigt snyggt. Fler. Märken som har? Invicta säljs ju jätte billigt på Uret såg jag nu. Ser bra ut på bild med varför 80% rea? Känns skumt
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Bara hittat för 7-10 :( jag gillar att de har färgade "boett"?? Ellet vad det heter. Eller flerfärgad men stilren design. Riktigt snyggt. Fler. Märken som har? Invicta säljs ju jätte billigt på Uret såg jag nu. Ser bra ut på bild med varför 80% rea? Känns skumt

Färgen är på själva vridringen (aka bezel) och på tavlan. Själva boetten är i stål.

Invicta är säkert billigt men, utifrån ett klocknörd-perspektiv, inte särskilt intressant då de i princip kör massproducerat med ofta plankad design. Och om det är så att du har ett gryende klockintresse kommer en Invicta med största sannolikhet inte göra dig nöjd...

Det finns otroligt mycket klockor från genuina och roliga tillverkare i ditt prisspann så det är bara att ha is i magen. Du kommer att hitta något kul for starters. :)

Glycine går att få billigare än du hittat, pm'a gärna så kanske jag kan hjälpa dig.

Och välkommen till KS!
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Färgen är på själva vridringen (aka bezel) och på tavlan. Själva boetten är i stål.

Invicta är säkert billigt men, utifrån ett klocknörd-perspektiv, inte särskilt intressant då de i princip kör massproducerat med ofta plankad design. Och om det är så att du har ett gryende klockintresse kommer en Invicta med största sannolikhet inte göra dig nöjd...

Det finns otroligt mycket klockor från genuina och roliga tillverkare i ditt prisspann så det är bara att ha is i magen. Du kommer att hitta något kul for starters. :)

Glycine går att få billigare än du hittat, pm'a gärna så kanske jag kan hjälpa dig.

Och välkommen till KS!


Tackar å ödmjukast :D jag tar gärna emot all hjälp jag kan få. Kan tänka mig begagnat så tipsa mig gärna. Mvh
 

jhm

Panerai
Finns det någon liknande tillverkare Seiko kanske någon tusing dyrare men som kan rättfärdiga prishöjningen?:) Seiko riktigt fina klockor men känns inte super exklusivt med en klocka för 1500 missförstå mig rätt. Köpte min gabbana för 5k :D haha. Dock är väl seikon 1000 ggr bättre.. Älskar oris stilrena dykare. Pik. Om någon vill sälja billigt ;) lr Glycine combat


Om det är ett automatiskt ur du vill ha och även uppskattar in-houseurverk, passar jag på att slå ett slag för Orient, som jag själv precis skaffat mig. Till exempel en "Mako" eller "Ray" kan du få för omkring 1500:- med frakt och allt om du köper från Tyskland. Kvalitetsmässigt väldigt lika Seiko, och även detta ett Japanskt ur. Kika runt på t ex http://www.orientuhren.de

Lycka till! :)
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Om det är ett automatiskt ur du vill ha och även uppskattar in-houseurverk, passar jag på att slå ett slag för Orient, som jag själv precis skaffat mig. Till exempel en "Mako" eller "Ray" kan du få för omkring 1500:- med frakt och allt om du köper från Tyskland. Kvalitetsmässigt väldigt lika Seiko, och även detta ett Japanskt ur. Kika runt på t ex http://www.orientuhren.de

Lycka till! :)


Jo jag såg dem :D Mako såg fiin ut. Lust att bifoga en bild på din sittandes på armen i all sin prakt?:)
 
Topp