• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

nybörjare letar efter sin första..

Icaras

Rolex
Alltså. . Finns för mkt.. snyggaste dykaren med 10k maxtak?:D haha blir galen
Tycker hydron som länkades ovan var i princip perfekt utifrån vad du söker:). Ökar du budget till 10k kommer det inte finnas så farligt många fler alternativ, i så fall nya Hydros, Sinn och äldre Omega SMP.
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Säger bara:
image.jpg


Eller strecha budgeten uppåt 8000-9000 kr och skaffa en (NINJAEDIT:// inser att detta kanske var något optimistiskt prisspann om tull, moms och frakt skall räknas in så vi säger 9000-12000 kr)
image.jpg



OBS! Ingen av bilderna avbildar klockorna på orginalarmband
 

Valle20

Omega
Om du har ett begynnande klockintresse (som jag har) så slår jag ett slag för att ropa hem en blå/svart orient ray/mako och en seiko skx alt. Citizens ny0040-45 i pepsi eller annan färg. Det skulle för dig landa på 2500-3000 inkl tull och moms från t.ex creationwatches.

På det sättet kan du i lugn och ro låta ditt intresse växa och dessutom skifta klocka ibland. Omväxling förnöjer alltid och på det här sättet slipper du "blow your budget" vid första klockköpet.
 

Valle20

Omega
Kommer bilder på mina förslag här. Du kommer garanterat INTE bli missnöjd med din Orient. Det är närapå obegripligt hur den kan vara så billig som den är.

Först ut min egna Orient Ray (blåa)

20150219_113839-jpg.112381


Och sedan en stulen bild på den Citizen jag beställt

240386d1304089009-citizen-promaster-modell-ny0045-05eb-imgp1821.jpg
 

Scipio

Patek
2-Faktor
23cd1e070cb52cad79ae7795d7885ade.jpg
Begagnade Panerai kan du hitta från 25000 kr och uppåt. De klarar 300. Det brukar ingå ett gummiarmband också om boxen är med.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Var bor du? Jarl Sandin i GBG har 20% på vissa modeller och i fredags hade de en Certina DS action diver inne. Borde ju hamna inom budget.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jaha, surt. Ska till Nyköping nästa helg faktiskt. Du har ju däremot hyfsat nära till STHLM, så då har du ju Klockmaster Globen inom räckhåll. De har massvis av SEIKOs, men inte till Asienpriser.
 

tim ur länk

Rolex
2-Faktor
PGWH9Hcb.jpg

Combatsub på länk. Köp till ett gummi så har du lite att pyssla med.

wEaczMhb.jpg

Seiko SKX 007 på superoyster, billigt och bra.

0w8xzCFb.jpg

Seiko SKX009

bS4QdOXb.jpg


Med Orient "Mako" (bilden) och "Ray" får du mycket för mindre pengar.

uyiDM3qb.jpg

Longines Legend Diver, superfin beater. Hittar du kanske på köp o sälj under 10k.
 
Länka gärna vettig sida att handla ifrån. Då uret.se känns dyrt i jämförelse med utländska sidor eller är jag ute och cyklar?


Klockia.se kan du köpa den på, då har du full garanti då klockia är AD! Jag vet att man har garanti även om man köper från utlandet men det blir krångligare lättare att köpa från svensk AD
 
Topp