• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Det bästa tipset är George Bamfords ständiga citat. What ever makes you smile!
När jag var ute efter en första klocka så var tipset från de flesta Seiko SKX. Jag tyckte inte den var helt rätt men var ändå på g att köpa den, tills jag snubblade på DS action diver 38mm och blev kär direkt. Den var då ny och oprövad men jag föll då pladask för den och nu är jag lika långt ner i träsket som resten av gänget.

Hej
Ny på forumet och tycker det är roligt att ha hittat hit för att ta del av andras kunskap och smakråd, samt hitta en seriös säljare som det känns lite tryggare i att kunna hitta här än på vissa andra plattformar. Förhoppningsvis kan jag också själv bidra med något lite längre fram!

Söker en lite sportigare klocka, men ganska clean (helst bara krona och inga övriga knappar). Ser framför mig att jag kommer använda den mest hela tiden, både till vardags/på jobbet samt om jag ska iväg någon kväll på middag och liknande. Efter egen spaning så har jag landat i att Sjöö Sandström Royal Steel World Timer (helsvart) är vansinnigt snygg och helt i min stil, så söker nog också efter en klocka med armband i läder eller gummi, men det är nödvändigtvis ingen deal breaker med länk heller! Minst 10 ATM behöver den klara.

Med en budget på max 10’ så blir jag dock begränsad och undrar nu ödmjukt om forumet har några bra tips att dela med sig av, där kvalité är snäppet högre prioriterat än design.

Med vänlig hälsning
Johan
Som flera redan nämnt så är Certina DS action ett väldigt bra alternativ i prisklassen👍🏻

• Like
Reactions: JBA
Intresset för ny klocka återuppstod efter cirka 15 år i djup dvala. Gick med i detta eminenta forum efter tips från kollega, det är jag så glad för!
Var ute efter två klockor en i prisnivån kring 5kkr och en för ca 25kkr.
Efter 6 månaders letande blev det ett dubbelköp.
Valet föll på följande:
  • Helm Khuraburi (blå/orange)
  • Logines Hydroconquest gmt (41mm-svart)

Så nöjd med kombon😊

Senast ändrad:
5000 – 10.000 kr

Seiko SBDC001 – ny
bsbdc0015001.jpg

Longines conquest – ny
L3.659.4.58.6.jpg

chronographe suisse – vintage
MVC-029S.jpg

Tissot visodate - ny
user29684_pic51296_1352157186.jpg

10.000 – 20.000 kr

Tudor Black Bay – begagnad
1331600689064.jpg

Tag heuer Aquaracer – ny
tag-heuer-waj1112-ba0870-44602.jpg

Brietling Superocean steelfish - begagnad
IMG_1288.jpg

Rolex Datejust 1601 – vintage
IMG-20110922-03619.jpg

20.000 – uppåt

Omega speedmaster – begagnad
35705000-60.jpg

Tudor Pelagos – ny
TudorPelagos-31.jpg

Omega seamster Aqua terra – begagnad
d6567849688f7fb7cd9b7cb7fb72f6de.jpg

Heuer Autavia – begagnad
Heuer-Autavia-Siffert-1163T-620x465.jpg
Önskar att jag läst denna tråd innan jag köpte min första "dyra" klocka.
Nu blir det till att sälja den då den knappt används.

Tillbaka
Topp