• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nybörjarklocka - är en Tissot Le Locle något att ha?

emgh

Basic
Har länge velat ta klivet ut ur Daniel Wellington-sfären. För att sammanfatta lång tid av letande klickade jag för denna, vad tycker ni? Självklart är utseendet något man personligt kan tycka mycket om, men klockan, är det något att tänka på eller någon turnoff jag bör tänka på innan jag trycker på köp?

Tack så för er input!

Har länge velat ta klivet ut ur Daniel Wellington-sfären. För att sammanfatta lång tid av letande klickade jag för denna, vad tycker ni? Självklart är utseendet något man personligt kan tycka mycket om, men klockan, är det något att tänka på eller någon turnoff jag bör tänka på innan jag trycker på köp?

Tack så för er input!
Kul! Tycker den var fin. Kolla gärna på köp&sälj här också. Är det just något mer dressat du är ute efter?

Kul! Tycker den var fin. Kolla gärna på köp&sälj här också. Är det just något mer dressat du är ute efter?
Ja, tror det. Beror självklart även på klockan men vissa modeller klickar man helt enkelt med, jag hållit utkik över köp & sälj, både allmänt men också inför denna klockan. Hade du någon speciell i åtanke? Vad gäller just denna modellen är den på rätt stor rabatt på länken ovan då, enligt Watchia, dem "råkat få in för många". Oavsett rätt bra pangdeal i jämförelse med priset hos andra butiker. Men absolut, har hittat en del intressant på köp & sälj också.

Tack så för er input!

Jag tycker att den var apläcker. Gillar du den så köp den, det är det viktigaste. Men som Yonson sa så kanske att den är guldplätterad inget vidare för andrahandsvärdet om du planerar att sälja den. Den finns ju i stål också, kanske lite säkrare, men jag hade kört på den guldfärgade.

Det är ju du som ska ha klockan! Så skit i andrahandsvärdet :D visst kan man alltid tänka på det men varför när det är en själv som ska bära :)

Tack så för er input!
snygg men om man får ge sin mening så kör på den vanliga stål versionen för några smällar på den så syns stålet igenom den dära förgyllningen...

bättre att vara ärlig mot sig själv för det är ju inget riktigt guld;)

Instämmer med ovan. Sedan tänker jag att det är bra att fundera på hur du vill använda klockan. Om man under längre tid bara skall ha enda klocka kanske det kan vara mer användbart med en stålkkocka. Gärna med lite bättre vattentäthet. 100m/10bar är en bra "normalnivå". Gärna med stålarmband. Då kan du själv byta stil på klockan när du vill. Ett bra alternativ till guld kan ju vara en stålkkocka med visare och index i guld. Det blir både lite lyxigt o hållbart. Men med det sagt så är det där en bra och snygg klocka så inga fel att köpa den! Du kan ju komplettera med en mer vardaglig stil senare. (och då är du fast i kkockträsket! :))

Jag har den vitsilvriga versionen själv och är nöjd med kvaliteten och utseendet. Tissot är ett bra märke att börja (och fortsätta!) med! :)

851B4BBA-FD10-4940-AA2E-74672155AE0F.jpeg

Tack så för er input!
Det är en snygg klocka med ett bra verk. Köp om du gillar utseendet!

Ett alternativ om du gillar / gillade DW sparsmakade look samt guld.

Annars håller jag med ovan skribenter. Gillar du klockan så köp och en Tissot powermatic är aldrig fel :)

D2E8220A-F1C5-4790-8987-21FAA6188B5B.jpeg

vill du ha lite mer sportig elegans så har systermärket certina många fina ur med samma verk!

tex DS-1
c006.407.11.051.00.jpg
certina-C006.407.16.031.00.jpg
3.jpg

Sen har dom även Ds Podium som jag tycker är riktigt trevlig...
vardagsklocka i modern snygg tappning!
var faktiskt en sådan jag köpte som första mekaniska klocka flr typ 12 år sedan!
certina-C001.407.11.057.00.jpg
s-l640.jpg

Båda märkena ägs utav swatch group och tissot ligger väl precis ubder certina i deras hierki!

men som jag skrev innan så är le locle klockan fin men har du tänkt att ha den länge så undvik den förgyllda och köp en stål!
om du verkligen vill ha en i guld så köp en vintage guldklocka senare tex sån 25-år på företaget klocka som oftast har nåt graverat på boettlocket för några tusen och njut av att kunna ha två mekaniska klockor;)

Tillbaka
Topp