• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

nyfiken på iwc...

Hej har länge funderat på att köpa en iwc!
Jag har surfat runt och kollade med olika butiker men känner mig lite osäker ändå!
Kanske kan någon hjälpa till att klargöra några frågor?
Hur är precisionen hos deras lite dyrare klockor 80 90 tusen, behöver jag oroa mig för avvikelser i tid?
Vågar jag köpa begagnat?
Den aktuella klockan är iwc spitfire 387802!
:iwc: :)
Jag tackar på förhand!
Björneb
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Bra
Nej
Ja om du hittar en bra säljare. Finns tydligen lite fuffens klockor i omlopp. I alla fall Pilotchronos.
Jag skulle inte köpa en som inte har alla papper och pinaler. Skulle nig även begära att man kollar den tillsammans hos en IWC handlare. Kostar ca700:- men det kan det vara värt!
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Var själv inne på att köpa en IW371702 för ett tag sedan, blev inget dock. Är bra klockor men personligen så tycker jag de ligger lite högt i pris jämfört med begagnat priserna. Om du vågar köpa begagnat? Spelar väl inte någon roll om det är en IWC, PP eller Rolex. Köp från en trovärdig säljare eller betala för att någon som vet vad de pratar om ska ta en titt på den. Kaplans eller Rob Engström till exempel om du bor i Stockholm.
Du behöver inte oroa dig för avvikelser i tid. Självklart har inte en mekanisk klocka GPS sync men de driftar inte farligt mycket så du kommer inte missa bussen.

Men vill du handla begagnat och ha några konkreta tips. Jag har haft att göra med uretvintage.se och luxurywatches.se båda är trovärdiga.
luxurywatches.se har fördelen att de har en fysisk butik på Östermalm om du vill gå ditt o klämma lite.
 
market_image.2876318.jpeg

Tack för alla info om klockan!
Mvh Björne.
 
Topp