• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyhet: MB&F Perpetual

MånsT

Rolex
Riktigt imponerande nyheter idag från MB&F, en liten tillverkare som fyller 10 år 2015. Tidigare har de tillverkat bland annat Legacy Machine, lätt igenkänd för "flygande" balanshjul. Det nya är att den nu finns som evighetskalender:

MB-F-Legacy-Machine-Perpetual-Calendar-aBlogtoWatch-101.jpg

MBF-Legacy-Machine-Perpetual-watch-1-e1446462024182.jpg


- 25 ex i guld och 25 i platina
- 44mm
- 581 delar i urverket
- $145.000 (guld)/$176.000 (platina)

Bästa detaljen är att kalendern inte går att justera när klockan är i fasen att skifta från en dag/månad/datum till en annan, knapparna på sidan "kopplas" ur under den perioden!

Vad säger panelen här om denna? Personligen säger jag två tummar upp, väldigt fräck och personlig klocka.
 

Espresso

Cartier
Håller helt med AdamST, MB&F är ett märke som mer eller mindre alltid levererar storslagna klockor. Med den här releasen känns det som att de har ökat upp komplexiteten några hack till. Jag gillar den skarpt.
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Älskar MB&F - även de som folk anser är fula (typ Legacy 6). Bara att man för sin "första" klocka gjorde urverket ihop med Kari Voutilainen säger allt. Kvalitét rakt igenom. Sen har de tyvärr en prisnivå som är ouppnåelig för mig just nu, men låt mig bara bli rik först så ska jag shoppa loss :D
 

Gold

Panerai
2-Faktor
Älskar MB&F, konceptet och tänket är ju brilljant! Kanske inte direkt någon given förstaklocka men hade jag suttit på kapitalet hade någon HM3 eller HM5 kanske fått slinka in :angel: (drömmare)
 
Topp