• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyheter från GS & SEIKO

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Jag bifogar hjälpmedel. @yonsson
Screenshot_20200627_194438.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Om du trycker upp bilden som du själv har postat så ser du att en klocka är på gummi efterföljt av 2st bilder där armbandsuren är utrustade med en oysterliknande stållänk.

Det är denna länk jag är nyfiken på.
Seiko har hitintills inte lanserat en enda länk som imponerat. De är antingen dåliga eller OK. Denna länk har de nya H-länkarna (syns på undersidan av länkarna) som är helt OK, länkarna blir stabila. Det är samma konstruktion som GS kör med på de nya dykarklockorna (SBGH257 & SBGX335).

Med det sagt är det väldigt svårt att få uppfattning om ifall länken är lagom tjock eller inte när den är okortad och klickan saknar urverk.

Tjockleken ser lovande ut, ungefär lika tjock som boetten vilket behövs om klockan ska bli bra balanserad på handleden.

Låset har den utfällbara dykförlängningen vilken är ganska meningslös och får låset att bli onödigt långt. Jag kommer byta mitt lås till ett mm300-lås.
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Tack!! Tropic ser ju inte så dumt ut. Vilket märke ska man kolla på om man vill ha lite kvalitet?
Ja du det råder det nog delade meningar om. Men Royal Straps har ett från Zuludiver som fått bra kritik här på forumet. Har även 10% rabatt där :) Någon annan får gärna fylla i med era erfarenheter kring bra Tropic modeller :)
 

seikodiverr

KS Explorers Club

Simon1

Cartier
Bra nyfiken på när vi får se de första SPB14*-dykarna dyka (haha) upp här på forumet. Får se om tålamodet räcker, eller om man ska försöka boka en utan att ha provat.
 
Topp