• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyheter från GS & SEIKO

Code

AKA Vincent B
Såg det här är priserna i Sverige (Klockmaster)..
20201001_122120.jpg
 
Lite väl mycket Seamaster känsla på den eller vad tycker ni?
tycker inte den känns seamaster öht alls faktiskt. Lite kelig ljusblå färg på urtavlan, men den gråa var trevlig.

Är dock genuint sugen på att skapa en kickstarter och samla in pengar för att muta deras creative director att sluta göra massa 44-45mms-klockor.



edit: för er som inte är uppväxta i Halland. Keligt betyder tråkigt. Det är en tråkigt ljusblå färg på urtavlan.
 

dino

Omega
2-Faktor
Kanske bara jag, men jag får ingen seamaster känsla alls, tycker det känns väldigt mycket Seiko.

tycker inte den känns seamaster öht alls faktiskt. Lite kelig ljusblå färg på urtavlan, men den gråa var trevlig.

Är dock genuint sugen på att skapa en kickstarter och samla in pengar för att muta deras creative director att sluta göra massa 44-45mms-klockor.

Kanske bara jag då, men det var den första spontana tanken jag fick :angel: älskar verkligen majoriteten av Seikos släpp men håller med alldeles för många modeller över 42mm nu och även lite väl mycket mjölkande på snarlika släpp. Mest taggad på nya Alpinisten för tillfället.
 
  • Like
Reactions: DRW

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
tycker inte den känns seamaster öht alls faktiskt. Lite kelig ljusblå färg på urtavlan, men den gråa var trevlig.

Är dock genuint sugen på att skapa en kickstarter och samla in pengar för att muta deras creative director att sluta göra massa 44-45mms-klockor.



edit: för er som inte är uppväxta i Halland. Keligt betyder tråkigt. Det är en tråkigt ljusblå färg på urtavlan.
Keligt säger man även i Kinna/Skene. ;)
 

DRW

Panerai
2-Faktor
tycker inte den känns seamaster öht alls faktiskt. Lite kelig ljusblå färg på urtavlan, men den gråa var trevlig.

Är dock genuint sugen på att skapa en kickstarter och samla in pengar för att muta deras creative director att sluta göra massa 44-45mms-klockor.



edit: för er som inte är uppväxta i Halland. Keligt betyder tråkigt. Det är en tråkigt ljusblå färg på urtavlan.
Jag är beredd att bidra med en slant :D
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
tycker inte den känns seamaster öht alls faktiskt. Lite kelig ljusblå färg på urtavlan, men den gråa var trevlig.

Är dock genuint sugen på att skapa en kickstarter och samla in pengar för att muta deras creative director att sluta göra massa 44-45mms-klockor.



edit: för er som inte är uppväxta i Halland. Keligt betyder tråkigt. Det är en tråkigt ljusblå färg på urtavlan.
Mina halländska morföräldrar är bortgångna så det var roligt att få "höra" det ordet i verkliga livet igen. :)
EDIT: Kanske ska tillägga att det är för scha(u)nett* att Seiko envisas med så stora dykare.
*ingen aning hur man skriver ut det ordet, bara hört det
 
Topp