• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyheter från GS & SEIKO

Mina halländska morföräldrar är bortgångna så det var roligt att få "höra" det ordet i verkliga livet igen. :)
EDIT: Kanske ska tillägga att det är för scha(u)nett* att Seiko envisas med så stora dykare.
*ingen aning hur man skriver ut det ordet, bara hört det
Det där ordet känner jag inte till? Vet du ish vad det betyder så kanske jag kan bidra med stavning!

Betyder det med tråkigt?

Men det va la gohälligt att du fick höra hansa morfars gamle dialekt igen! Även om vi la ibland låter räliga.
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Det där ordet känner jag inte till? Vet du ish vad det betyder så kanske jag kan bidra med stavning!

Betyder det med tråkigt?

Men det va la gohälligt att du fick höra hansa morfars gamle dialekt igen! Även om vi la ibland låter räliga.
"Sjane" = tokstolle står det i listan över dialektord. Sjanet (=sjanigt) använde mormor alltid om sånt som var galet eller dumt tänkt, planerat eller anordnat, typ "han hade kalsongerna utanpå byxorna, det var för sjanet"
 

Motalaman

Cartier
Nya mm200
upload_2020-10-6_20-23-45.png
från watchuseek
 
Senast ändrad:

Senpai

Cartier
2-Faktor
Hoppsan, blå tavla? SPB187 trodde man ju var helsvart baserat på läckan. Ser ju väldigt nice ut, men ett mörkblått bezel hade ju varit vansinnigt snyggt också. Hade varit kul om det kom en med svartbrun tavla och guldindex, likt SPB147.

Vet man något om hur tjock den är? Det blir den avgörande faktorn för min del.
 

Rulle

Audemars
SBGA425 - Ginza edition...
Sjukt snygg..
maxresdefault.jpg

14658417-my9andzoy2ov0yv327jdrpzn-Zoom.jpg
otroligt trevlig personal i den butiken
har märkt att butiksperaonal i tokyo oftast blir så nervösa när man vill snacka lite klockor i allmänhet men på dom två resorna jag haft till tokyo så har peraonalen i gs-butiken i ginza alltid varit super trevliga
 
  • Like
Reactions: DRW

Senpai

Cartier
2-Faktor
Den faller mig på läppen något kopiöst.
Det här med att vänta är ju dock mindre spännande.

Någon som har någon aning om ungefär när de finns att tillgå på marknaden?

De är snygga, och kul om det blir en helt ny serie. Inget bekräftat, men ryktas om december. Det är väl bara att börja spåna på namn då, för MM200 känns inte så kul? Jag tänkte på direkt på RoboCop av nån anledning, kanske är färgschemat, eller den vassa minutvisaren :D

KdpTF.png
 
Senast ändrad:

OskiP

Cartier
2-Faktor
Sjukt vad många snygga dykare Seiko spottar ut nu, det är ju halvt omöjligt att hänga med i deras modellutbud o_O. Jag var helt inställd på en SPB143 när jag nu får se SPB187.
Är det någon storleksskillnad på de modellerna jag nämnt, eller är det bara designmässiga skillnader?
 

DrDre

Patek
Sjukt vad många snygga dykare Seiko spottar ut nu, det är ju halvt omöjligt att hänga med i deras modellutbud o_O. Jag var helt inställd på en SPB143 när jag nu får se SPB187.
Är det någon storleksskillnad på de modellerna jag nämnt, eller är det bara designmässiga skillnader?
143 är 40,5mm och 187 verkar vara 42mm (det har väl inte dykt upp några officiella siffror än, vad jag vet).
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Sjukt vad många snygga dykare Seiko spottar ut nu, det är ju halvt omöjligt att hänga med i deras modellutbud o_O. Jag var helt inställd på en SPB143 när jag nu får se SPB187.
Är det någon storleksskillnad på de modellerna jag nämnt, eller är det bara designmässiga skillnader?

Kan bara hålla med, funderar på att sätta ihop en lista med intressanta modeller så att man inte glömmer någon :D
 
Topp