Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Åldras dom bra?Lär åldras på samma sätt som AP Rubberclad.
Inte så värstÅldras dom bra?
SnyggtInte så värst
Det är kupat. Kolla tjockleken och betänk att det är 1-2mm tjockare än en 1312.Ser glaset lite kupat ut eller är det bara jag?
Nedgradering, om man följer diskussionerna på Facebook och Paneristi.com.Verkar som att urverket P.9010 har fått sig en uppgradering(?).
P.9010 movement has been updated for 2020 - Rolex Forums - Rolex Watch Forum
P.9010 movement has been updated for 2020 Panerai Discussion Forumwww.rolexforums.com
Det här är det bästa jag sett i år. Fan att den var limited.
Kan inte varit priset i alla fallAlla 1122 sålda, hörde jag en fågel viska. Det var visst något med domglaset som fick folk lite glada i hågen.
Det är en lätt lätt kupning på alla 44mm 1950 sen gammalt, men inte domkupat. Om det är det på 1312 (eller 2312 borde den heta?) så vore det en skräll och den skulle varit slutsåld.Är inte glaset kupat på nya, uppdaterade 1312 exempelvis? Jag tyckte det när jag var i butik för några veckor sedan.
Det var nog en liten nätt kupning jag tänkte på. Nej jag är säker på att det var 1312 jag provade.Det är en lätt lätt kupning på alla 44mm 1950 sen gammalt, men inte domkupat. Om det är det på 1312 (eller 2312 borde den heta?) så vore det en skräll och den skulle varit slutsåld.
Är 1312 uppdaterad nyligen? Det var mest det jag fastnade för.Det var nog en liten nätt kupning jag tänkte på. Nej jag är säker på att det var 1312 jag provade.
PAM01312 - Luminor Marina - 44mm
Luminor Marina - 44mm, PAM01312 Automatic mechanical, P.9010 calibre Polished steel, Check availability on Panerai.com.www.panerai.com
Nyligen och nyligen, vet faktiskt inte hur länge sen det är men de gick från öppen till stängd baksida och vit/grön lume istället för den beige/vintage lume som den hade när den släpptes.Är 1312 uppdaterad nyligen? Det var mest det jag fastnade för.
Och sen extrapolerade jag lite. 1392, dvs. 42mm 1312, har fått en nyversion som heter 2392, med annan lysmassa / färg på index. Men jag tror inte det kommit någon 2312 än.
Har den samma ref på riktigt?Nyligen och nyligen, vet faktiskt inte hur länge sen det är men de gick från öppen till stängd baksida och vit/grön lume istället för den beige/vintage lume som den hade när den släpptes.
Jag ser nu att den har samma ref som förut. Och jag är missnöjd. Fy va dåligt av Panerai att göra den nivån av ändring och inte ens ändra ref.Nyligen och nyligen, vet faktiskt inte hur länge sen det är men de gick från öppen till stängd baksida och vit/grön lume istället för den beige/vintage lume som den hade när den släpptes.
Det tänkte jag aldrig på i butiken, men det ser ju inte jättebra ut när man ser det såhär..Jag ser nu att den har samma ref som förut. Och jag är missnöjd. Fy va dåligt av Panerai att göra den nivån av ändring och inte ens ändra ref.
PAM01312 - Luminor Marina - 44mm
Luminor Marina - 44mm, PAM01312 Automatic mechanical, P.9010 calibre Polished steel, Check availability on Panerai.com.www.panerai.com
Haha. De har inte bytt ut datumhjulet, de puckona ... eller urtavlan. Fler icke-matchande färger till folket. Försöker de härma "non-matching" eller?
Färgblindheten sprider ut sig i Milano och Neuchatel.
Hehe. Jag tänker mig att de gjorde ny lysmassa i år, inför Year of the Luminor, och då vill de smeta på den lysmassan på storsäljaren 1312 utan att ändra ref på den som de tror skulle förvirra. Och sen ändrar de inget annat. Och de bryr sig inte tillräckligt mycket om att den nya lysmassan inte kom i ecru-färg, utan bara i blå och grön ... och den blå finns också i tråden här nånstans, vill jag minnas.Det tänkte jag aldrig på i butiken, men det ser ju inte jättebra ut när man ser det såhär..
Om det vore en Rolex så vore det planerat, eftertraktat och genialiskt. Nu blir det bara sorgligt, hah
Är den i mitten guld eller brons?
Haha, men jag gör
Guld!Haha, men jag gör
Tack! Nu bryr jag mig inte längre
Dags för lite PlatinumTech.
Det hjälper inte jättemycket att den här klockan har ecru-index för mig. Det är så mycket annat som ... stör.
Baksidan ser dock ut som att den redan vunnit något pris.
Pris nånstans runt 300-400 svenska tusenlappar.
Du kan säkert få den lite billigare, 290' typ.Jag gillar den, men inte för 300+