• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nyheter

Bilagor

• 47A1BC6E-C8E0-46E2-AA18-6BBA0E685029.jpeg
    47A1BC6E-C8E0-46E2-AA18-6BBA0E685029.jpeg
    104.5 KB · Visningar: 73
Alla 1122 sålda, hörde jag en fågel viska. :D Det var visst något med domglaset som fick folk lite glada i hågen.

Är inte glaset kupat på nya, uppdaterade 1312 exempelvis? Jag tyckte det när jag var i butik för några veckor sedan.
Det är en lätt lätt kupning på alla 44mm 1950 sen gammalt, men inte domkupat. Om det är det på 1312 (eller 2312 borde den heta?) så vore det en skräll och den skulle varit slutsåld.

Det är en lätt lätt kupning på alla 44mm 1950 sen gammalt, men inte domkupat. Om det är det på 1312 (eller 2312 borde den heta?) så vore det en skräll och den skulle varit slutsåld.
Det var nog en liten nätt kupning jag tänkte på. Nej jag är säker på att det var 1312 jag provade.

Det var nog en liten nätt kupning jag tänkte på. Nej jag är säker på att det var 1312 jag provade.
Är 1312 uppdaterad nyligen? Det var mest det jag fastnade för.

Och sen extrapolerade jag lite. 1392, dvs. 42mm 1312, har fått en nyversion som heter 2392, med annan lysmassa / färg på index. Men jag tror inte det kommit någon 2312 än. :)

Är 1312 uppdaterad nyligen? Det var mest det jag fastnade för.

Och sen extrapolerade jag lite. 1392, dvs. 42mm 1312, har fått en nyversion som heter 2392, med annan lysmassa / färg på index. Men jag tror inte det kommit någon 2312 än. :)
Nyligen och nyligen, vet faktiskt inte hur länge sen det är men de gick från öppen till stängd baksida och vit/grön lume istället för den beige/vintage lume som den hade när den släpptes.

Nyligen och nyligen, vet faktiskt inte hur länge sen det är men de gick från öppen till stängd baksida och vit/grön lume istället för den beige/vintage lume som den hade när den släpptes.
Jag ser nu att den har samma ref som förut. Och jag är missnöjd. Fy va dåligt av Panerai att göra den nivån av ändring och inte ens ändra ref.

Haha. De har inte bytt ut datumhjulet, de puckona ... eller urtavlan. Fler icke-matchande färger till folket. Försöker de härma "non-matching" eller? :p

1612249976660.png

Färgblindheten sprider ut sig i Milano och Neuchatel.

Jag ser nu att den har samma ref som förut. Och jag är missnöjd. Fy va dåligt av Panerai att göra den nivån av ändring och inte ens ändra ref.

Haha. De har inte bytt ut datumhjulet, de puckona ... eller urtavlan. Fler icke-matchande färger till folket. Försöker de härma "non-matching" eller? :p

Färgblindheten sprider ut sig i Milano och Neuchatel.
Det tänkte jag aldrig på i butiken, men det ser ju inte jättebra ut när man ser det såhär.. :D
Om det vore en Rolex så vore det planerat, eftertraktat och genialiskt. Nu blir det bara sorgligt, hah

Det tänkte jag aldrig på i butiken, men det ser ju inte jättebra ut när man ser det såhär.. :D
Om det vore en Rolex så vore det planerat, eftertraktat och genialiskt. Nu blir det bara sorgligt, hah
Hehe. Jag tänker mig att de gjorde ny lysmassa i år, inför Year of the Luminor, och då vill de smeta på den lysmassan på storsäljaren 1312 utan att ändra ref på den som de tror skulle förvirra. Och sen ändrar de inget annat. Och de bryr sig inte tillräckligt mycket om att den nya lysmassan inte kom i ecru-färg, utan bara i blå och grön ... och den blå finns också i tråden här nånstans, vill jag minnas.

Dags för lite PlatinumTech. :D

1613050347995.png
1613050370438.png

1613050385245.png

1613050418616.png

Det hjälper inte jättemycket att den här klockan har ecru-index för mig. Det är så mycket annat som ... stör. :)

Baksidan ser dock ut som att den redan vunnit något pris.

1613050693646.png

Pris nånstans runt 300-400 svenska tusenlappar.

Tillbaka
Topp