• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyinköpt 16610 full av överaskningar.

Bulten

Breitling
Hej,

Tidigare i veckan skapade jag en tråd angående en liten liten gravering på min första Rolex Submariner 16610.
https://klocksnack.se/threads/gravering-rolex-16610.27909/

Och ja, jag skulle kolla noggrannare vid köpet men graveringen stör inte. Nog om det.

Men nått som stör är att när jag skulle byta armband, upptäckte jag detta:

Rolex.jpg


Hela serienumret stämmer överens förutom sista siffran. Orginalkvitto, cert, klistermärke på certhållare, mitt kvitto slutar serienumret på 2.

Men på klockan slutar det med 1.

Borde jag även kollat detta innan köpet? har jag rätt att lämna tillbaka klockan? (Eftersom det här är mitt första riktiga klockköp antog jag att om man handlar via en återförsäljare, så ska återförsäljaren gått igenom och kontrollerat så allt stämmer och informera om avvikelser från ursprungsskicket skulle finnas.)

Jag ska kontakta återförsäljaren imorgon och det kommer säkert inte vara några problem. Men tänkte bara dela med mig av detta eftersom jag har absolut inget annat att göra denna söndag..

Tack för att forumet finns så även virrpannor som jag kan få lite klarhet.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Säljaren borde väl berättat att certet inte matchar. Det kan vara ett honest mistake och att certet tillhör klockan men jag hoppas att du inte betalat för papperet när det helt enkelt är fel. Kan tycka att det är säljarens ansvar om han sålt dig en klocka med cert och inte ditt även om lite uppmärksamhet från din sida hjälpt innan pengarna bytte hand.

Du borde kunna häva köpet utan problem om inte Tony nämnde det till dig innan du slog till.
 

djanbin

Omega
Vad är oddsen att alla siffror ska stämma utom sista... antingen har han hålat certet själv, men då borde han ju fått det rätt tycker man... eller kan det vara så, _konstpaus_ , att någon på Rolex gjorde ett simpelt misstag en gång i tiden?
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Vad är oddsen att alla siffror ska stämma utom sista... antingen har han hålat certet själv, men då borde han ju fått det rätt tycker man... eller kan det vara så, _konstpaus_ , att någon på Rolex gjorde ett simpelt misstag en gång i tiden?
Det är faktiskt inte ett helt ovanligt fenomen. Fel papper har åkt med resten av oklar anledning. Däremot tappar det iaf premiumvärdet kan jag tycka.

https://klocksnack.se/threads/nyköpt-iwc-beg-men-fel-case-no-på-garantikortet-vad-göra.26982/
 

k0nkas

Audemars
2-Faktor
Vad är oddsen att alla siffror ska stämma utom sista... antingen har han hålat certet själv, men då borde han ju fått det rätt tycker man... eller kan det vara så, _konstpaus_ , att någon på Rolex gjorde ett simpelt misstag en gång i tiden?
ADn har väl fått två klockor i följd och gett ut fel cert vid försäljningen.
 

poormans

Rolex
att den fått fel papper ifrån AD är ingen konstigt det händer med jämna mellanrum

varför hör du inte av dig till säljaren så löser han det säkert

cheers
christian
 

poormans

Rolex
hade jag sålt den utan att kolla att cert och serie nr stämde hade jag bara köpt tillbaka den, inget konstigt alls



cheers
christian
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
En gång när jag var och besiktigade min bil hade kunden innan en bil vars chassinummer inte stämde med info hos transportstyrelsen. Han hade kört runt nästan ett år, och köpt av en handlare. Bilen gick inte att besiktiga.

Jag har hittills aldrig kontrollerat chassinummer mot registreringsbevis när jag köpt bil, men det borde man göra. Samma sak borde gälla ism både köp och sälj av ett lite dyrare ur, där cert är en del av värdet.

Bilen råkar ut för mer trubbel än din klocka med felaktigt cert, du får ju inte körförbud på klockan...

Lycka till. Återkom i tråden hur det utvecklar sig.
 

CLT

Rolex
När jag köpte en ny Omega från AD för ett par år sedan var det en siffra fel på det cert jag fick. Det visade sig att felet var gjort när dom packade klockan i fabrik. Mitt cert hamnade i Spanien. Men AD löste nytt cert.

Menar att det kan ju blivit fel från början, men handlaren som sålt den till dig borde ha haft koll på att en siffra inte stämde.
 

Bulten

Breitling
När jag köpte en ny Omega från AD för ett par år sedan var det en siffra fel på det cert jag fick. Det visade sig att felet var gjort när dom packade klockan i fabrik. Mitt cert hamnade i Spanien. Men AD löste nytt cert.

Menar att det kan ju blivit fel från början, men handlaren som sålt den till dig borde ha haft koll på att en siffra inte stämde.


Förra ägaren köpte den 2002 då 1 år gammal av ägaren av Berrgströms Ur så kan säkert fått in en drös med subs då och blandat ihop certen.
 

TomasBc

Dirty rotten scoundrel
2-Faktor
Som sagt, kontakta säljaren och meddela misstaget. Jäkligt oskönt sätt att uppleva första klockköpet dock! Grattis till klockan och välkommen
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Vilken otur du har med ditt första köp.
3-4 tusen skulle jag säga i värdeskillnad.
I alla fall när det är din tur att sälja den.
/j
 

Bulten

Breitling
Ringde Johan Bergström. Berättade att jag mejlat honom angående att siffrorna på orginalkvittot inte stämde överens med dom på klockan. Fick inget svar på varför dom inte stämde och att ingraveringen gjordes "förut" för att märka klockorna (bra initiativ att sluta med det).. Allt känns bara jävligt luddigt.

Men förstår att han inte bryr sig då han sålde klockan för 12 år sen.

Ska förbi återförsäljaren senare och förhoppningsvis få tillbaka mina pengar.
Har någon en 16610 och är i säljtankarna får ni gärna kontakta mig! ;)
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Ringde Johan Bergström. Berättade att jag mejlat honom angående att siffrorna på orginalkvittot inte stämde överens med dom på klockan. Fick inget svar på varför dom inte stämde och att ingraveringen gjordes "förut" för att märka klockorna (bra initiativ att sluta med det).. Allt känns bara jävligt luddigt.

Men förstår att han inte bryr sig då han sålde klockan för 12 år sen.

Ska förbi återförsäljaren senare och förhoppningsvis få tillbaka mina pengar.
Har någon en 16610 och är i säljtankarna får ni gärna kontakta mig! ;)

Hör av dig till mig via PM om/när du fått tillbaka dina pengar så kan vi se vad vi kan göra.
Jag "kanske" har en.
/j
 
Ringde Johan Bergström. Berättade att jag mejlat honom angående att siffrorna på orginalkvittot inte stämde överens med dom på klockan. Fick inget svar på varför dom inte stämde och att ingraveringen gjordes "förut" för att märka klockorna (bra initiativ att sluta med det).. Allt känns bara jävligt luddigt.

Men förstår att han inte bryr sig då han sålde klockan för 12 år sen.

Ska förbi återförsäljaren senare och förhoppningsvis få tillbaka mina pengar.
Har någon en 16610 och är i säljtankarna får ni gärna kontakta mig! ;)



Uppdatera oss gärna hur det gick för dig sen! Hoppas verkligen att det går bra!
 
Nu har jag varit hos Luxury Watches. Det var inget snack, dom köpte tillbaka klockan direkt och bad om ursäkt. Otroligt trevliga!

Och nu är jag klocklös igen..


Skönt att det löste sig!

Det dyker säkert upp något snart, nu vet du iaf två saker du ska kolla upp innan köp ;)

Lycka till nu!!


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Topp