• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyinkommen dublett

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Fick en tvilling till min Speedy MKII idag.
2xMKII_zpsae01b5c0.jpg

Att det kunde vara så kul att ha två likadana! Får nog se upp här... :?

Well, kinky stuff makes the world go around! :)
 

Johan M

Cartier
Åh din gris :p

Det finns en Mark III till salu på Alkinge antik i Malmö. Något för dig? :)

//ännu en lundabo
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Johan M skrev:
Åh din gris :p

Det finns en Mark III till salu på Alkinge antik i Malmö. Något för dig? :)

//ännu en lundabo

Tack för tipset, men får nog lugna mig ett tag nu. i f s varken första eller sista gången jag säger så antar jag ;)

Lundabo... -Trevligt!
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
MKII är riktigt fina. Förstår att du vill ha två! :)

Ska du byta dial på någon av dem, så du har en svart och en racing?

(ångrar att jag flippade den jag hade...damn it, måste uppdatera 2013 års inköpslista...)
 

jakob.dala

Oo=v=oO
2-Faktor

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Denke skrev:
MKII är riktigt fina. Förstår att du vill ha två! :)

Ska du byta dial på någon av dem, så du har en svart och en racing?

(ångrar att jag flippade den jag hade...damn it, måste uppdatera 2013 års inköpslista...)

Tack Denke, men att jag ville ha två var nog inte sanningen. Det var priset som utlöste köpimpulsen. Hade väl tänkt flippa den sämre, men då bägge är lika fina blir det nog svårt. :? Det känns även bra att sitta på en stor del av marknaden s a s. :D
Den svarta tavlan är vanligare, så ifall att variation eftersöktes, så vore det i s f bättre att flippa och köpa en med den svarta "professional" tavlan. Drömmen vore en roséguld med maroon röd tachy. Dom är grymma!

Du kanske vill flippa något spännande under året, så vem vet, en kanske hamnar hos dig så småningom. ;)
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Snyggt jobbat, Kettil...dublettklubben välkomnar dig! Kinky blir det först efter tripletter...:)
Väldigt snygg modell, cool all over!
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kettil skrev:
Denke skrev:
MKII är riktigt fina. Förstår att du vill ha två! :)

Ska du byta dial på någon av dem, så du har en svart och en racing?

(ångrar att jag flippade den jag hade...damn it, måste uppdatera 2013 års inköpslista...)

Tack Denke, men att jag ville ha två var nog inte sanningen. Det var priset som utlöste köpimpulsen. Hade väl tänkt flippa den sämre, men då bägge är lika fina blir det nog svårt. :? Det känns även bra att sitta på en stor del av marknaden s a s. :D
Den svarta tavlan är vanligare, så ifall att variation eftersöktes, så vore det i s f bättre att flippa och köpa en med den svarta "professional" tavlan. Drömmen vore en roséguld med maroon röd tachy. Dom är grymma!

Du kanske vill flippa något spännande under året, så vem vet, en kanske hamnar hos dig så småningom. ;)

Ha ha, vem vet...ett bra kap du gjorde om inte annat. Schysst med länkarna också, finns inget bättre än Omegas 70-talslänkar. Löjligt sköna att bära!
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Denke skrev:
Kettil skrev:
Denke skrev:
MKII är riktigt fina. Förstår att du vill ha två! :)

Ska du byta dial på någon av dem, så du har en svart och en racing?

(ångrar att jag flippade den jag hade...damn it, måste uppdatera 2013 års inköpslista...)

Tack Denke, men att jag ville ha två var nog inte sanningen. Det var priset som utlöste köpimpulsen. Hade väl tänkt flippa den sämre, men då bägge är lika fina blir det nog svårt. :? Det känns även bra att sitta på en stor del av marknaden s a s. :D
Den svarta tavlan är vanligare, så ifall att variation eftersöktes, så vore det i s f bättre att flippa och köpa en med den svarta "professional" tavlan. Drömmen vore en roséguld med maroon röd tachy. Dom är grymma!

Du kanske vill flippa något spännande under året, så vem vet, en kanske hamnar hos dig så småningom. ;)

Ha ha, vem vet...ett bra kap du gjorde om inte annat. Schysst med länkarna också, finns inget bättre än Omegas 70-talslänkar. Löjligt sköna att bära!

Nu har jag haft möjlighet att pröva MK II med länk, men jag tycker nog att dom är både är både snyggare och bekvämare med ett svart stoppat läder och viklås. Kanske bra för dig att veta i framtiden... :)
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Målarn skrev:
Snyggt :D Grattis!! Inte ofta man hamnar här på vintage avdelningen men det va värt idag :p haha

Det kommer, snart blir du hustomte på vintagedelen....du måste bara gå igenom fasen där du tror att nytt och safir är the shit. Snart inser du att det bara är satans bländverk och söker dig hit till den rätta tron...

Sen är det bara en tidsfråga innan du börjar fibbla med stämgaffelverk och bära fiskeväst.... :mrgreen:
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
@Kettil gillar du inte de gamla Omegalänkarna? Jag tycker de är helt fantastiska! Kan du inte posta en bild av nytillskottet på länk?
 

Målarn

The Steak
Kettil skrev:
Målarn skrev:
Snyggt :D Grattis!! Inte ofta man hamnar här på vintage avdelningen men det va värt idag :p haha

Tack. Vad trevligt med lite finbesök här på den bedagade sidan :)

Hahah visst, kommer nog hänga här lite mera :D

Denke skrev:
Målarn skrev:
Snyggt :D Grattis!! Inte ofta man hamnar här på vintage avdelningen men det va värt idag :p haha

Det kommer, snart blir du hustomte på vintagedelen....du måste bara gå igenom fasen där du tror att nytt och safir är the shit. Snart inser du att det bara är satans bländverk och söker dig hit till den rätta tron...

Sen är det bara en tidsfråga innan du börjar fibbla med stämgaffelverk och bära fiskeväst.... :mrgreen:

Det kommer nog ta sin tid innan jag blir stammis här inne :D hahaha!!! Kanske fattar det med vintage nångång ;)
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Denke skrev:
@Kettil gillar du inte de gamla Omegalänkarna? Jag tycker de är helt fantastiska! Kan du inte posta en bild av nytillskottet på länk?

Jag har plockat av länkarna på nästan alla sportar jag har, Subban; Monnwatchen; Racing dial; Tärnan. Så det är inte specifikt för 1162-länken. Jag skall pröva igen så får jag se. Bilder kommer vid tillfälle.
 
Topp