• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyinkommen fin liten oyster!

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Plockade hem en liten trött batteridriven Tudor. Kunde inte motstå denna då jag redan pimpat en blåtavlad till min mor och insett hur fina de är. Vågar påstå att detta är den perfekta damdinkan om man inte är ute efter prestige. Kul med små oysterboetter och då denna är batteridriven blir den inte heller så tjock och kan på så vis behålla proportionerna.

Innan polering:

154150067_1.jpg


154150067_4.jpg


Efter polering:

DSC01155_zpsee68520c.jpg


DSC01168_zps66a06542.jpg


DSC01163_zpseadc3000.jpg


DSC01165_zpsd4d9c191.jpg


DSC01172_zpsc9de0b77.jpg
 

_jonte

Patek
Re: Sv: Nyinkommen fin liten oyster!

Wow vad bra det blev! Vore en perfekt present till damen. Vad får man ge för en sån? Eller sälja denna till mig? :)
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Snyggt! Det blev ju riktig bra. Får man fråga hur du borstar upp länken?
Har själv en oysterlänk som kan behöva lite omvårdnad. Har hört talas om scotch brite...
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Re: Sv: Nyinkommen fin liten oyster!

_jonte skrev:
Wow vad bra det blev! Vore en perfekt present till damen. Vad får man ge för en sån? Eller sälja denna till mig? :)
Vintage92 skrev:
Den blev riktigt fin! Har sett den på Tradera tror jag? :)

Denna blev min för den nätta summan av 2500kr på just tradera. Lite för billigt så jag letade länge efter ett användningsområde... Hittade ingen tjaj själv, så den går till en annans tjaj.

easy rider skrev:
Snyggt! Det blev ju riktig bra. Får man fråga hur du borstar upp länken?
Har själv en oysterlänk som kan behöva lite omvårdnad. Har hört talas om scotch brite...

Jag kör först med sandpapper på plant underlag så man ej tappat formen på länken. Till ytfinishen använder jag en 3M slip-pad från classe.

Undersköterskan skrev:
Den var fin den. Men DD'n på rocka, där talar vi om en av forumets verkliga skönheter. :)

Tackar! Tar den för givet nu för tiden men undrar om det inte är uret med stort U inom rimlig budget för mig.
 
Topp