• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyinkommen "gammal" Omega :)

F1zbo

Cartier
2-Faktor
Urmakaren ringde ikväll och berättade att min klocka var klar.
Det är en Omega SM300 som är byggd av enbart nya reservdelar förutom verket som är ett nyservat cal. 565 från -71.
Väntar på en 1171 stållänk och har nu ett Hirsch-läder på som jag tycker passade riktigt bra.

Sjukt nöjd!

Ber om ursäkt för iPhonebilderna, hoppas de duger.
En del bilder sitter den på min tjejs handled om ni undrar :)

kRyrK1U.jpg


4ZjUqyW.jpg


zMXQ8NZ.jpg


2YUqLcJ.jpg


Lume med liten ljusexponering.
pwuimUo.jpg


W2Qvu18.jpg
 

par

Patek
2-Faktor
Ser riktigt bra ut. Tycker de har en väldigt ren snygg design. Hade absolut kunnat vara en nyprod. modell
 

F1zbo

Cartier
2-Faktor
Ser riktigt bra ut. Tycker de har en väldigt ren snygg design. Hade absolut kunnat vara en nyprod. modell

Jo, det är rätt många som skulle vilja köpa en nyproducerad SM300. Omega borde göra som med Speedmaster Pro.
Nu känns det ju faktiskt som jag har en flång-ny klocka bortsett från verket så klart men det hade varit trevligt att handla en direkt från Omega istället.
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Satan i gatan vad jag gillar den modellen! Ångrar att jag sålt min.

Du får gärna berätta hur du gick till väga? Köpte du allt från ofrei?
Var hittade du urverket unt so weiter?
 

F1zbo

Cartier
2-Faktor
En sjukt fin modell. Bra för dom som inte gillar patina, slipper ju serva sönder en fin klocka.
Ja, eller för dom som inte hittar fina originalexemplar eller vågar chansa på de som originalexemplar som erbjuds på marknaden :)
Det är inte det lättaste. Även de som påstås vara orörda har oftast fått något utbytt med ojämn patina som följd.
Hittar jag ett fint orört exemplar skulle jag nog slå till på en gång.

Mvh
 

F1zbo

Cartier
2-Faktor
Satan i gatan vad jag gillar den modellen! Ångrar att jag sålt min.

Du får gärna berätta hur du gick till väga? Köpte du allt från ofrei?
Var hittade du urverket unt so weiter?

En sån här får man väl inte sälja? Speciellt inte när de så sällan kommer upp på begagnatmarknaden och delarna bara blir dyrare och dyrare. Dessutom pratas det om att Omega ska skärpa till tillgången på delar och sluta erbjuda Boett-satsen till SM300 som reservdel.

Jag köpte alla delar från Cousins.co.uk och verket hittade jag på ett annat forum.
Finns listor på artikelnumren om man letar lite och sen är det bara att skapa ett konto, lägga delarna i varukorgen och beställa hem.

Urverket köpte jag av en kille i Schweiz som skulle genomfört samma projekt men lyckades få tag på en beggad så han hade inte längre användning av verket.
Nyservat (i Augusti) cal. 565 som är gångtestad till -3spd :)

Slutligen hamnade klockan hos Farfars Klocka som satte ihop allt åt mig. Tydligen hade jag beställt fel verkhållare men det fixade han iaf. Superbra att ha att göra med.
Detta var inte heller urmakarens första SM300-byggsats tydligen.
Samma dag jag lämnade in mina grejer så var en annan byggsats klar för avhämtning :)

Jag hade också tur då visarna oftast har en grönare nyans av luminova jämfört med indexen, men så var det itne i mitt fall. Farfars klocka hade på det senaste exemplaret blandat till luminova och målat om visarna för att nyansen skulle stämma.

Mvh
 
Topp