• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyinkommen "gammal" Omega :)

Den där har en känsla av klassiker som Speedy Pro.
Hade inte tackat nej till den. Tycker dock kronan är väl saftig. Men då det är ett bygge vore det inte svårt att byta till en nättare krona.
Hur den mottas i framtiden blir spännande att se.
Grattis och bär den ofta.
 

Daniel B

Omega
Grattis till en snygg klocka!

Axel på farfars klocka är riktigt bra att ha att göra med, han har servat mina båda Seamaster De ville :)
 

F1zbo

Cartier
2-Faktor
Det var bland det läckraste jag nånsin sett! Får man fråga vad det kostade det att få den i detta skick?

Det kan nog variera lite men delarna går på ca 10500 sen tillkommer urverk, eventuell service av verk, montering och ev stållänk(Omega 1171 kostar ca 2500) eller nåt läderband.
Skulle tro att man får räkna med ca 15000 och uppåt.
 

F1zbo

Cartier
2-Faktor
Den där har en känsla av klassiker som Speedy Pro.
Hade inte tackat nej till den. Tycker dock kronan är väl saftig. Men då det är ett bygge vore det inte svårt att byta till en nättare krona.
Hur den mottas i framtiden blir spännande att se.
Grattis och bär den ofta.
Håller helt med ang. klassikerkänslan. Kronan är rätt stor men du kanske även märkte att den råkade vara utskruvad på bilderna?

Att byta krona kan man väl göra men jag vill hålla mig till originaldelar rakt igenom och den kronan tillhör boettsatsen från omega.
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Det kan nog variera lite men delarna går på ca 10500 sen tillkommer urverk, eventuell service av verk, montering och ev stållänk(Omega 1171 kostar ca 2500) eller nåt läderband.
Skulle tro att man får räkna med ca 15000 och uppåt.

Mycket pengar men grymt läcker. För oss som ännu inte har nån koll, om man är lite oren i tanken, kan man köra med annat ETA-urverk som kanske är lättare att få tag i?
Blir ju då inte lika nära originalet, men kanske minst lika bra funktionellt?
 

F1zbo

Cartier
2-Faktor
Mycket pengar men grymt läcker. För oss som ännu inte har nån koll, om man är lite oren i tanken, kan man köra med annat ETA-urverk som kanske är lättare att få tag i?
Blir ju då inte lika nära originalet, men kanske minst lika bra funktionellt?

Jag skulle personligen sikta på ett riktigt omega-verk. Känns som det är en riktig Omega då.
Tror inte att det skulle göra så stor skillnad på slutsumman samtidigt som andrahandsvärdet lär vara mycket högre för en med ett Omega-verk.

Jag tycker inte att det är så mycket pengar för en sån klock men det är ju vad jag tycker :)
 

F1zbo

Cartier
2-Faktor
Nytt band på! Vad tycks?

QEKxEtm.jpg



iLyZUvF.jpg


Själv gillar jag oväntat nog det bruna bättre.
 

F1zbo

Cartier
2-Faktor
Jag brukar inte gilla form fitted läderband, men det där var ju en grym kombo!

Jag har aldrig testat for fitted/curved lug ends förut men nån gång måste ju vara den första :)

Gillar det bättre efter det varit på ett tag. Klockan ser på nåt sätt mer modern ut än med det bruna bandet, på gott och ont.
 
Topp