• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyinkommen Orient

seikoswede

Panerai
Hej!

Nu var det länge sedan jag postade något här. Livet, julen, arbetet och annat har hållit mig borta men hoppas kunna kompensera för det framöver.

Har länge varit sugen på en sådan här och då min Seiko Spork gick i golvet så behövde jag en ny beater. Detta sammanföll med ett besök i USA så jag surfade runt lite på amerikanska sajter och hittade en Orient 40th Anniversary till mycket bra pris hos Long Island Watch. http://www.longisland.watch Det var dessutom den sista de hade på lager så valet var enkelt.

Mailade lite med dem och slog så till. Kan för övrigt bara rekommendera dem! Super service!

Jag hoppas också kunna recensera den ordentligt om inte så länge.

Det blir ingen paketöppningtråd då jag inte hade möjlighet för att ta några bilder i USA och bilderna lämnar en del övrigt att önska men ni får ta det som är.

Klockan i sig är gedigen och känns väldigt välbyggd. Länken är snygg men är lite för enkelt hopkommen för min smak. Dessutom är den för tunn och då den dessutom är taperad känns den för klen i förhållande till klockan.

8BEBFDC6.jpg

232FC7AE.jpg

075E6261.jpg


Så jag bytte snabbt till ett 24mm Tropic från allas vår Singular och det satt som en smäck!

906D2F88.jpg

92B3F876.jpg


Med undantag för en sak, längden på bandet! Har ganska kraftiga handleder och det blir helt enkelt för mjukt och för kort och "flärpen" lossnar och fastnar i skjortans manschett, kavajärmen med mera. En dag när jag tog av mig jackan lossnade bandet helt men jag lyckades få foten under klockan när den föll av. :eek:

Så nu får länken åka tillbaka fram till jag hittar en lite kraftigare länk. Tar tacksamt emot tips på sådana i 24mm, gärna bead of rice varianter eller kanske mesh?

611D51F2.jpg


Till sist en jämförande bild av min SPORK och min Orient 40th Anniversary.

889A822B.jpg


Tack för titten!

Vänligen

Jim
 

seikoswede

Panerai
Ricrob skrev:
Grattis, riktigt snygg! Vilken bjässe det är föresten!

Jo stor är den men den känns inte så stor egentligen. Den är något tunnare än min SPORK och bär bra på handleden.

Grattis! Den var fin! Är SPORK:en död? Gillar verkligen dom, skulle gärna ha en.

Nej tror inte det. Förmodligen är det bara huvudfjädern som hoppat i fel läge då klockan går men den går foooort!
Skall lämna in den när jag kommer hem från havet om två veckor.

Jim
 
Topp