• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyinkommen tillbytt dinka!

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Tack bytare och KS för möjligheten!

IMAG2090-1-1.jpg


Den har själ!

Någon som har tips på no-namelänk som skulle funka till den här boetten? Heuer med fler körde samma boett. Gärna billig...
 

jabla

Sarlacc
LongCon skrev:
jabla skrev:
Hur stor är klockan? bandbredd?
Vet inte om denna passar men här på ebay finns en 20mm oysterlänk för ca: 100:-
Brukar aldrig fastna i tullen när det är så små summer från Hongkong.
http://www.ebay.co.uk/itm/20MM-STAINLES ... 4d08d401eb

Problemet är väl just ändlänkarna. Rätt vanlig boett. 20mm mellan bandhornen. Diameter vet jag inte, har ej mätt den än.

Prova med Rolexlänk hur den passar, lite kan man ju alltid slipa till om det är för trångt nånstans.
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
jabla skrev:
LongCon skrev:
jabla skrev:
Hur stor är klockan? bandbredd?
Vet inte om denna passar men här på ebay finns en 20mm oysterlänk för ca: 100:-
Brukar aldrig fastna i tullen när det är så små summer från Hongkong.
http://www.ebay.co.uk/itm/20MM-STAINLES ... 4d08d401eb

Problemet är väl just ändlänkarna. Rätt vanlig boett. 20mm mellan bandhornen. Diameter vet jag inte, har ej mätt den än.

Prova med Rolexlänk hur den passar, lite kan man ju alltid slipa till om det är för trångt nånstans.

Ja, tack! Får testa min Oyster.
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Mätte boetten utan kronskydd till ca 40mm. Inte så exakt då måttbandet är 32m långt och jävligt brett.
 

Knät

Cartier
Jag har en med samma typ av boett och en aftermarket SEL oysterlänk till Rolex sitter som en smäck.. Dock är min ny, så kan ju inte garantera att det stämmer.. En jubilee från Alpha fungerar också, men ser för räligt ut..

Varning för den länken som ligger på Ebay som jabla länkade till.. Ändlänken ser ut som en SEL men är ju vikt, dessutom är den limmad, mittenbiten är limmad på resten.. Så de krävs inte jättemycket för att den ska trilla av..
 

jabla

Sarlacc
Knät skrev:
Varning för den länken som ligger på Ebay som jabla länkade till.. Ändlänken ser ut som en SEL men är ju vikt, dessutom är den limmad, mittenbiten är limmad på resten.. Så de krävs inte jättemycket för att den ska trilla av..
Ber om ursäkt för länken, letade upp det billigaste för att få ett prisexempel. :(
Har själv aldrig handlat från denna säljare.
Däremot har jag tidigare handlat billiga länkar med den gamla typen av ändbitar på ebay. Dessa var helt OK. :)
 

Knät

Cartier
jabla skrev:
Knät skrev:
Varning för den länken som ligger på Ebay som jabla länkade till.. Ändlänken ser ut som en SEL men är ju vikt, dessutom är den limmad, mittenbiten är limmad på resten.. Så de krävs inte jättemycket för att den ska trilla av..
Ber om ursäkt för länken, letade upp det billigaste för att få ett prisexempel. :(
Har själv aldrig handlat från denna säljare.
Däremot har jag tidigare handlat billiga länkar med den gamla typen av ändbitar på ebay. Dessa var helt OK. :)

Jag har inte heller handlat från den säljaren, men han har ungefär samma produkter som den som jag köpte en länk av.. Som tur var så provade jag hållbarheten hemma..
Bättre att hitta en länk med vikt ändlänk, dessutom lättare att justera efter klockan. Finns ju i kopiösa mängder på bukten..
 
Topp