• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyinkommen (tok)lågbudget ryss.

JayJay

Rolex
Hade egentligen inte tänkt att ge denna klocka ngn öppningstråd men va fan d e väl alltid kul att se vad folk får in oavsett vad... så här är den.

Jag har redan sedan tidigare en Vostok i lådan som jag tycker är en kul klocka. Satt för ett par veckor sedan och slösurfade lite på sådana och hittade då denna. Samma diameter på urtavlan som den jag har fast med fetare boett, bredare vridring och tokfeta bandhorn. Viktigast av allt är att det är en simmande gubbe på urtavlan! Jag var helt enkelt tvungen att testa en och se om den kan skänka samma glädje som den jag redan har.
Orkar inte med ngn riktig bildserie så vi kör direkt på ett handledsskott... har förövrigt redan innan jag tar på mig klockan första ggn tagit av den sjukt rassliga länken som klockan kommer på.
Ryss280_zps43b241ee.jpg

För strax under 700pix tycker jag att den är riktigt prisvärd.

Storleksjämförelse
Ryss282_zpsdbcf6bf6.jpg

Tjääna!
 

KMS

Rolex
Roliga ryssar! Håller med om länken, känns onödigt att ens skicka med en sån länk. Kul grejer för en bra peng!
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Grattis! Klart man ska lägga upp en öppningstråd om man orkar, oavsett vad det är för klocka! Tycker den ser riktigt gedigen ut, om man jämför med den andra, även om jag gillar den också. Rassliga länkar är underskattade :)

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Får jag småkapa denna tråd lite med några dumma frågor?

Jag har absolut ingen erfarenhet av Vostok så jag tänkte mest fråga hur kvalitén är på deras ur? Känns (är) de välbyggda och hur är tidshållningen?


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

KMS

Rolex
Får jag småkapa denna tråd lite med några dumma frågor?

Jag har absolut ingen erfarenhet av Vostok så jag tänkte mest fråga hur kvalitén är på deras ur? Känns (är) de välbyggda och hur är tidshållningen?


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Det är ju billiga klockor, tycker framförallt det är de roliga urtavlorna som är den största behållningen av dessa klockor. För ungefär samma peng tycker jag japanska ur är rätt så mycket bättre vad gäller byggkvalitet mm. Vostok gör ju jäkligt roliga klockor helt enkelt men når väl inte upp riktigt till samma nivå.:)
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Trevligt! Kul att se olika klockor oavsett prisklass. Vostokdinkorna är ju dessutom riktiga slitvargar. Alla borde ha en!

:)
 

Magnus (Sthlm)

Panerai
2-Faktor
En likadan fast med moddad bezel, seikolänk, borstad boett och ny lume har suttit på min arm oavbrutet senaste veckorna. Riktigt skön och tålig klocka man inte behöver vara speciellt rädd om. Lite som en Lada Niva i klockform, vintageur i ny förpackning.

fdrm.jpg
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Riktigt trevlig.
Vad är det för bandbredd? Har kommit fram till att jag inte kommer överens med mindre än 20 mm.
Kommandirskien blir därför mest liggandes fast jag egentligen gillar den som fan.
 
Topp