• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyinkommen...

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Efter att ha flippat en LeCoultre wrist alarm, var det dags att inhandla något nytt...

Graalen var ju något i stil med denna...



Så iväg till stan bar det...

Hmmm... 92 k-isch, inte dum, men fejkpatinan var faktiskt inte så snygg i verkligheten, och döm om min förvåning då jag skulle vrida på vridringen... tvärfast :( Det är alltså bara en vanlig dykare (100 m?!) med alarm. Egentligen helt logiskt att inte ha vridbar dykring med alarm, men jag älskade det i fantasin.






Nästa... Billigare! 82 k-isch! Denna går att vrida på och utan fejkpatina. Riktigt trevlig, men det finns riktiga vintagekronografer, med liknande utseende för en bråkdel.





Fast de nyare kronograferna är ju lite vattentåliga... Nja, 800 k-isch för det och lite blingbling?!



Ingen kronograf och inget alarm då? Nja, 120 k-isch för en ståldinka?!



Nej tillbaka till ursprungsplanen, det får bli alarm ändå :)
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Stort tack rogart-63 för en mycket trevlig och smidig affär!

Poljot alarm på den ryssaktiga, hemmasnickrade länken. Nöjd som bara den, cool och riktigt prisvärd :)




 

acce1999

Patek
2-Faktor
Haha! Underbart fotoreportage och briljant studio för de sista fotografierna. Förstår precis hur du tänkte, att du ville matcha färgen på kaklet med tidsskalan till larmet. Bra tänkt! :D

A

(JlC-chronon är förbaskat fin!)
 

JayJay

Rolex
I början av tråden trodde jag att avslutningen skulle ha en ngt mer exklusiv karaktär... Men avslutningen blev ju trevlig ändå. Grattis.
 
  • Like
Reactions: Wii

par

Patek
2-Faktor
Trevlig klocka. 15400st är ändå den trevligaste av alla ovan.
Fejk patina känns som något kina-parfymklockor skulle använda sig av.
 

Isodor

Audemars
Grattis till klockan!

Hur var armbandet/spännet till JLC klockorna? Kronografen såg riktigt trevlig ut.

Annars är AP-RO sjukt snygg.
 
Hmmm... 92 k-isch, inte dum, men fejkpatinan var faktiskt inte så snygg i verkligheten, och döm om min förvåning då jag skulle vrida på vridringen... tvärfast :( Det är alltså bara en vanlig dykare (100 m?!) med alarm. Egentligen helt logiskt att inte ha vridbar dykring med alarm, men jag älskade det i fantasin.


Grattis till nya dinkan, ryssar är alltid funkis MEN blir inte den ovan bara en vattentät (ish) klocka med alarm? Känns rätt svårt att motivera att det är en dykare med 100m och utan dykring eller? ish..... :D
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Grattis till klockan!

Hur var armbandet/spännet till JLC klockorna? Kronografen såg riktigt trevlig ut.

Annars är AP-RO sjukt snygg.
Armbanden kändes sköna i stil med ett äkta tropic, men med ännu högre kvalitet. Med det sagt, så skulle jag inte köpa någon av dem pga armbandet, om man säger så :)
 
Topp