• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyinkommen

Mykeys

Cartier
Precis lagom till min födelsedag så kom den här klassikern hem. Det är en Seiko 6139-6002 från oktober 1971, även kallad Pogue. Har letat länge efter en i orginalskick där allt funkar, och helst med 70m tavlan. Tillslut hittade jag denna som har en del ålderspår men går som klockan! Och mig veterligen ska alla delar va original. Hur som är jag grymt nöjd och den sitter som en smäck!
Här kommer några instagrammisar tillsammans med den lite yngre brorsan.
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1351795528.797708.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1351795528.797708.jpg
    180.5 KB · Visningar: 740
  • ImageUploadedByTapatalk1351795547.642308.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1351795547.642308.jpg
    110.4 KB · Visningar: 738
  • ImageUploadedByTapatalk1351795569.059362.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1351795569.059362.jpg
    150.9 KB · Visningar: 736

Ariste

Audemars
2-Faktor
Mykeys skrev:
Precis lagom till min födelsedag så kom den här klassikern hem. Det är en Seiko 6139-6002 från oktober 1971, även kallad Pogue. Har letat länge efter en i orginalskick där allt funkar, och helst med 70m tavlan. Tillslut hittade jag denna som har en del ålderspår men går som klockan! Och mig veterligen ska alla delar va original. Hur som är jag grymt nöjd och den sitter som en smäck!
Här kommer några instagrammisar tillsammans med den lite yngre brorsan.
Grattis, kul med årsklockor och den där är cool på så många sätt...inte många kommer undan med gul tavla OCH pepsi....;)
 

Mykeys

Cartier
masterkiller skrev:
Grattis, båda är riktigt nice...
Tack! Jag gillar de oxå!

Ariste skrev:
Mykeys skrev:
Precis lagom till min födelsedag så kom den här klassikern hem. Det är en Seiko 6139-6002 från oktober 1971, även kallad Pogue. Har letat länge efter en i orginalskick där allt funkar, och helst med 70m tavlan. Tillslut hittade jag denna som har en del ålderspår men går som klockan! Och mig veterligen ska alla delar va original. Hur som är jag grymt nöjd och den sitter som en smäck!
Här kommer några instagrammisar tillsammans med den lite yngre brorsan.
Grattis, kul med årsklockor och den där är cool på så många sätt...inte många kommer undan med gul tavla OCH pepsi....;)

Tack! Vad menar du med årsklocka? Födelseårsklocka? Isf har blivit nåt missförstånd då jag är född 1980... Men däremot så fyllde jag år igår när det va 1 nov, och det va då klockan hittade hem! haha
Ja, det är en rätt så konstig färgkombination på denna dinka. Tog ett tag innan jag "lärde mig att gilla den". Och irl tycker jag den är grym!
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Mykeys skrev:
masterkiller skrev:
Grattis, båda är riktigt nice...
Tack! Jag gillar de oxå!

Ariste skrev:
Mykeys skrev:
Precis lagom till min födelsedag så kom den här klassikern hem. Det är en Seiko 6139-6002 från oktober 1971, även kallad Pogue. Har letat länge efter en i orginalskick där allt funkar, och helst med 70m tavlan. Tillslut hittade jag denna som har en del ålderspår men går som klockan! Och mig veterligen ska alla delar va original. Hur som är jag grymt nöjd och den sitter som en smäck!
Här kommer några instagrammisar tillsammans med den lite yngre brorsan.
Grattis, kul med årsklockor och den där är cool på så många sätt...inte många kommer undan med gul tavla OCH pepsi....;)

Tack! Vad menar du med årsklocka? Födelseårsklocka? Isf har blivit nåt missförstånd då jag är född 1980... Men däremot så fyllde jag år igår när det va 1 nov, och det va då klockan hittade hem! haha
Ja, det är en rätt så konstig färgkombination på denna dinka. Tog ett tag innan jag "lärde mig att gilla den". Och irl tycker jag den är grym!
Då är jag med, my mistake....var tvärsäker på att det var ditt föselseår.....men tur för dig så kan du nu jaga något från 1980...:)...grattis i efterskott!
 

Mykeys

Cartier
Det har jag faktiskt redan en!
Men det hindrar ju aldrig en till... :)
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1351879776.950729.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1351879776.950729.jpg
    111.1 KB · Visningar: 555
Topp