• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyinkommet - Citizen Aqualand C022

Knät

Cartier
Stack in skallen i en vintagebutik igår för att kolla om det kommit in något kul (samt för att hustla lite om en Enicar jag suktat efter länge)
Det blev ingen Enicar denna gången heller men en klocka jag aldrig trodde jag skulle köpa. Har inte riktigt kommit överrens med Aquastar, dock har jag mest sett tvåtons vilket inte tilltalar mig.. Men denna i helstål var lagom muggigt patinerad och skrek i princip att jag skulle ta den med mig. Får se hur mycket den växer, men trivs ganska bra just nu..

Fick den på ett riktigt nasty fejkläder, bristen på 24mm band hemma är stor så jag masserade in ett 26mm istället, blev helt ok för tillfället..

Härligt patinerad men inte förstörd:

dsc3121v.jpg


Obligatoriskt handlesskott:

dsc3117in.jpg
 

Knät

Cartier
masterkiller skrev:
Grym, den passar på läder...

Tackar! Det blev inte dumt. Hade tänkt mig Nato, men ska införskaffa ett mer passande läder till den.. Det som sitter på nu är lite väl svultsigt och har ett Pre-V spänne vilket inte matchar alls..
 

finnirgens

Panerai
Skitfin. CO22:an är att föredra framför efterföljaren JP2000. Tycker dock att den passar bäst på orginalgummit eller ett femringars zulu. Pro-diver så det skriker om det.
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Knät skrev:
80talisten skrev:
Den är grym... Är det begagnat som gäller eller är dom fortfarande i produktion?

Tack!

Det är beggat som gäller om man vill ha denna stilen. Finns en hel del på marknaden i varierande skick. Tvåtons är vanligast verkar det som.
Aqualand som modell finns kvar men ser ut såhär nuförtiden http://watchhubs.com/en/16-aqualand-diver-s-watches
Okedoki :) men priserna på den där sidan såg ju märkliga ut, det kan ju inte handla om premiumpriser :)
 

Knät

Cartier
80talisten skrev:
Knät skrev:
80talisten skrev:
Den är grym... Är det begagnat som gäller eller är dom fortfarande i produktion?

Tack!

Det är beggat som gäller om man vill ha denna stilen. Finns en hel del på marknaden i varierande skick. Tvåtons är vanligast verkar det som.
Aqualand som modell finns kvar men ser ut såhär nuförtiden http://watchhubs.com/en/16-aqualand-diver-s-watches
Okedoki :) men priserna på den där sidan såg ju märkliga ut, det kan ju inte handla om premiumpriser :)

Menar du att det verkar väl billigt eller? Sidan drivs av samma person som ligger bakom Titanesque på Tradera. Pålitlig kille baserad i Hong Kong.. Har antagligen ingen jättemarginaler men säljer nog en hel del klockor. Snabb och billig.. Kan även få fram modeller som inte finns med på sidan.
 
Topp