• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyinkommet! Fast gammalt....

mrt4

Cartier
2-Faktor
God kväll i stugorna.

Köpte denna här på forumet och fick hem den i dagarna. Otroligt trevlig!

Slängde på ett singular Bund och vilken känsla! Det är som att lukta på min morfars gamla skinnjacka som fortfarande luktar.... Morfar :)

Nu säger jag inte att klockan luktar Morfar men den sätter igång känslor, svårt att förklara men ni som känner igen känslan vet vad jag menar. Det är inte många klockor som ger mig en känsla på det sättet.

Kärlek!

Tack till Joakim för trevlig och smidig affär ( Också nämnd i goodguys tråden förstås).

Klockan i fråga är en Breitling Top Time. Bör vara sent 60 tal?

Mvh Robin

VxLzVBd.jpg
 

TomasBc

Dirty rotten scoundrel
2-Faktor
Grattis! Var sugen på den där ett par gånger när den dök upp på K&S... :) Har du hunnit öppna den?
 

mrt4

Cartier
2-Faktor
Grattis! Var sugen på den där ett par gånger när den dök upp på K&S... :) Har du hunnit öppna den?


Nope jag har inte öppnat den. Uppdraget är väldigt smidigt och gångreserv och tidshållning är mkt bra så ingen ko på isen i alla fall....

Däremot tycks det otroligt nog vara en monocoque boett eller vad tusan det nu heter. Har läst lite och det ska finnas en uppsjö av varianter på top timen så kanske ingen skräll, men för mig var det oväntat :)
 
Topp