• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyinkommet gammalt!

easy rider

Brüno
2-Faktor
Efter att ha hängt på forumet sen starten och matats med klockor av alla olika slag kom jag till insikt att det är vintage som gäller för mig, precis som med andra saker.
Gamla klockor har en historia att berätta och även om den inte är speciell eller helt okänd har klockan ändå varit med om ett och annat. Hantverket blir än mer fantastiskt då dessa klockor tickar och går efter flera decennier.
Det jag föll för på denna modell var enkelheten, de fina luggarna, de matchande och lätt gulnande indexen och visarna samt det doo...
















...made plexit!
Here we go; En 5513 från -77 med tight och fin länk.
(kassa iPhonebilder)
e2uzy5e8.jpg


u7uzu3er.jpg


uzy7ehej.jpg


pyguvaha.jpg


etanunap.jpg


Tack Obeedoobe för tipset som ledde fram till köp och tack Thomas på Chrono.dk för en trevlig köpupplevelse och utmärkt service. Tack Klocksnack för att missbruket uppskattas och hejas på.
 

max

Dancing Queen
Stort grattis!! Ser ju kalasfin ut även på dina bilder!
Kul att du fick en toppfin för slantarna och hade is i magen och väntade tills den dök upp!
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Tack alla! Bilderna gör den inte rättvisa men fler kommer upp ikväll. Det jag ska försöka få tag i nu är ett insert som är i samma ålder som klockan då det som sitter på nu är ett serviceinsert.
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
svårslagen klassiker, denna tråden borde ju va i mysrummet-vintage...

mcqueenrolex3.jpg


kör klorin på serviceinsertet o va nöjd med det, istället för att lägga massa flis på fatfont o annat skit som bara nördar bryr sig om... ...eller vänta nu... :lol:
 

Pleximannen

Cartier
Grattis! Svinfin!

Rätta mig om jag har fel men detta ser ut som en "pre comex dial" om man nu råkar gilla att sätta etiketter på saker och ting :D
 

oskarponken

Panerai
Riktigt fint! Du snackade vintage när vi tog en kaffe i Kista och bytte en jacka mot en seiko. Kul att det gick så snabbt att förverkliga!
 

max

Dancing Queen
NiklasArvid skrev:
kör klorin på serviceinsertet o va nöjd med det, istället för att lägga massa flis på fatfont o annat skit som bara nördar bryr sig om... ...eller vänta nu... :lol:
En lite urspårning här, är det nån som har koll på detta med inserts? Har aldrig riktigt lyckats få klarhet i när fatfont versionerna mk1, mk2 och mk3 började säljas och när de bytte till thin font? Är serviceinserten annorlunda än thin fonten som såldes på 80-talisterna?
Följer dessa maxi-stegen eller är de helt separata årgångar?

Enlighten me bitte :)
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Svårt att fokusera på byggfysiken med ny dinka på armen. Lite fler bilder:
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1360668402.160109.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1360668402.160109.jpg
    88.4 KB · Visningar: 233
  • ImageUploadedByTapatalk1360668450.838131.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1360668450.838131.jpg
    107 KB · Visningar: 233
  • ImageUploadedByTapatalk1360668462.644956.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1360668462.644956.jpg
    95.1 KB · Visningar: 247
  • ImageUploadedByTapatalk1360668472.937413.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1360668472.937413.jpg
    100.5 KB · Visningar: 237
Topp