• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyinkommet! Guldis i kvadrat - pre Monaco?

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Först vill jag göra en bekännelse... Jag har tidigare påstått att det skulle fungera för mig att vara en OWG (OneWatchGuy), jag hade fel! Jag antydde även att en vintage sub, i mitt fall en Snowflake från mitt födelseår, skulle räcka som allround-dinka för mig, jag hade fel här också! Det gör den inte :(

IMG_7831_zps8b722c10.jpg


Så jag var alltså "tvungen" att skaffat mig en underbar, men billig quartzbeater precis innan nyår...

IMG_7985_zps5ab7924b.jpg


Men det räcker ju naturligtvis inte, man måste ju också ha en lite dressigare klocka. (Även om jag nästan aldrig klär mig annat än causual, förutom då det verkligen är kutym.) Men man måste ju vara förberedd, i fall att. Man vet ju aldrig om man, Gud förbjude, skulle behöva köra kostym betydligt oftare. Så något lite dressigare skulle det bli? Jag har länge varit lite fascinerad av fyrkantiga klockor. De ger liksom en helt annan känsla än en rund. Väldigt bra för variationen med andra ord! I början av min "klockkarriär", för ca 2 år sedan, var jag faktiskt inne på att skaffa en Longines Dolce vita! Tack gode gud för att jag inte skaffade mig en sån, utan istället sparade kapitalet, till något annat... Hursomhelst... så saknande jag en dinka i guld för tillfället, och inte mindre i samband med alla nya guldisar, som ramlat in här på KS senaste månaden. Vidare så hade jag ju faktiskt inte längre någon dinka med ljus urtavla, vilket man naturligtvis måste ha. Till min förvåning och förnöjsamhet, har jag nu funnit en enda klocka som uppfyllde alla dessa kriterier på en och samma gång! Fyrkantig, guld, ljus urtavla. Så vad blev det då, tänker ni?

Nog med bra anledningar/orsaker/förklaringar/rättfärdiganden för mitt senaste inköp, denna fantastiska klockmånad, januari 2013. När jag väl fick nys om den, var det ingen idé att vila på hanen. Det var bara att hosta upp det sparade kapitalet, och slå till! Känns dock lite konstigt att redan så tidigt på året, införskaffat denna praktpjäs. Dock blir det nog till att ligga lågt med nya köp ett bra tag framöver.

Ingen uppackningstråd här inte, sånt hinns inte med ;) Så här följer några bilder på den nya härligheten...

IMG_8025_zpscc57d53a.jpg

IMG_8026_zpsf7df6b5c.jpg

IMG_8024_zps47041fa2.jpg

IMG_8023_zpsa2307b21.jpg

IMG_8022_zps614dd859.jpg

IMG_8040_zps117ab362.jpg


Och några obligatoriska (?) wristshots

IMG_8029_zps367fde14.jpg

IMG_8035_zpsc35602a8.jpg

IMG_8036_zps7ac77313.jpg

IMG_8034_zpsd4c83f87.jpg

IMG_8033_zpsa413b6f7.jpg

IMG_8031_zps0e09e48c.jpg
 

Knät

Cartier
Nice! Vill ha tag på en sådan fast i stål. Lokala urmakaren har en urtavla till en sådan liggandes som jag får om jag hittar en klocka att sätta den i..
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
easy rider skrev:
Schysst dressare! Din samling är helt klart en skön mix. Gillar't!
Tack, du är mitt största fan :)

Knät skrev:
Nice! Vill ha tag på en sådan fast i stål. Lokala urmakaren har en urtavla till en sådan liggandes som jag får om jag hittar en klocka att sätta den i..
Tack! Spännande! Borde väl inte vara helt omöjligt att få tag på eller?

jabla skrev:
Det är snyggt med kvadratiska dressur, grattis till en fin finklocka.
Tack! Ja, det är verkligen något helt annat än en rund. Känns nästan främmande att bära. Ska förmodligen fixa en "guldlänk" oxå, kan bli galet coolt :)

Dalomo skrev:
Grattis! Riktigt fin! Får man fråga var du fick tag i den?
Tack! Plockade upp den och ett separat spännet på Kaplans i förrgår, där den låg och skräpade, för ca 350 sammanlagt :) Ett nytt band och lite rengöring och puts, så blev den helt ok.

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."
 

Pappi

Bib Fortuna
2-Faktor
Snygg! Jag gillar verkligen livet i den urtavlan. Min (något mer slitna) tvilling säger Hej!
IMG_20121120_135927.jpg
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Även jag har funderat på något dylikt. Jag har sagt det förr och säger det igen, du har bra klocksmak! :)

Grattis till ett fint kap!
 

JL72

Omega
Riktigt, riktigt snygg. Det är trådar som denna som bidrar till att jag börjar rikta blicken bakåt. Kanske blir det vintage nästa gång :D
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Passar dig bra, väl balanserat då dina handleder är lite mindre, då passar kvadrat perfa!
Och ingen är väl en OWG!
 
Topp