• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyinkommet "Par i Dykare"

Vnagenius

Cartier
2-Faktor
Som någon kanske lagt märke till har jag jagat en Superocean Steelfish ett tag. Modellen slutade tillverkas för några år sedan och har sedan dess blivit något av en favorit bland Breitlingägare och är mitt tycke en av de snyggaste tillsammans med Superocean Heritage.

För bara ett år sedan var det inte så svårt att hitta ett vettigt ex på Pro II länk för rimliga pengar ( runt 14k ) men på senare tid har priserna stigit. De gamla med den raka Pro länken är vanligare.
Kaplans sålde en vittavlad för 22.000:- för bara någon månad sedan, detta är prisnivåer som jag tycker är helt befängda men faktum kvarstår att de gått upp rejält i pris och att de är eftertraktade.

Efter lite jagande både i Sverige och utomlands dök den så upp till hyfsat rätt pris och jag slog till direkt.
Uttagen 2011, komplett med box och papper. Skicket är helt ok med en del bruksspår.
Hur som helst är jag mycket nöjd och det skall mycket till för att denna skall få lämna när jag nu dessutom ingår i RicVin Stålfisks-sällskap :)

Så lite bilder på nytillskottet samt dess Schweiziska dykarbroder.
DxNB38l.jpg

wJpS7nS.jpg

96DJpV2.jpg


Må väl
V
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Grattis!! Den vita är kanon! Det var en sån jag var på jakt efter när jag hittade denna. Men den är helt ok den också! Vi kanske ska starta en "Dagens Stålfisk" tråd...:)
2cbd1e7c88b0496659657abcff969495_zps1f72431e.jpg
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Har alltid gillat Superocean från dom riktigt tidiga klockorna i serien. Ett Stort Grattis, när Breitling är som bäst!
 
Kan bara hålla med,
Som någon kanske lagt märke till har jag jagat en Superocean Steelfish ett tag. Modellen slutade tillverkas för några år sedan och har sedan dess blivit något av en favorit bland Breitlingägare och är mitt tycke en av de snyggaste tillsammans med Superocean Heritage.

För bara ett år sedan var det inte så svårt att hitta ett vettigt ex på Pro II länk för rimliga pengar ( runt 14k ) men på senare tid har priserna stigit. De gamla med den raka Pro länken är vanligare.
Kaplans sålde en vittavlad för 22.000:- för bara någon månad sedan, detta är prisnivåer som jag tycker är helt befängda men faktum kvarstår att de gått upp rejält i pris och att de är eftertraktade.

Efter lite jagande både i Sverige och utomlands dök den så upp till hyfsat rätt pris och jag slog till direkt.
Uttagen 2011, komplett med box och papper. Skicket är helt ok med en del bruksspår.
Hur som helst är jag mycket nöjd och det skall mycket till för att denna skall få lämna när jag nu dessutom ingår i RicVin Stålfisks-sällskap :)

Så lite bilder på nytillskottet samt dess Schweiziska dykarbroder.
DxNB38l.jpg

wJpS7nS.jpg

96DJpV2.jpg


Må väl
V

Kan bar hålla med, en Stålfisk är nog en av dom bättre modellerna från Breitling, en fråga, är tavlan beige eller vit/Silver?
 

Vnagenius

Cartier
2-Faktor
Kan bara hålla med,

Kan bar hålla med, en Stålfisk är nog en av dom bättre modellerna från Breitling, en fråga, är tavlan beige eller vit/Silver?


Döm om min förvåning när jag inser att denna gamla tråden fått nytt liv, trevligt i vilket fall som helst :happyhappy:
Bägge klockorna är avyttrade till förmån för annat men absolut två köpvärda alternativ.
Svar på din fråga angående tavlans färg:
Den är inte benvit utan mer åt det beigea hållet. Jag har haft den svarta stålfisken också och jag gillar nog faktiskt den bättre än den vita.
Grym klocka hur som helst till en vettig peng!
 
Topp