• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyinkommet!! Pilot? Yes i am.

J&B

Omega
Grattis! Inte personligen min favoritklocka men i kombination med helikopterpilot så blir tom jag sugen, klockrent!
 
  • Like
Reactions: K-S

K-S

Rolex
2-Faktor
image.jpg


Liiiiiite bättre bild iaf
 
Grattis till en fin klocka. Skall du spaka helikopter, vad trevligt blir det med en Robinson 22 eller Hughes 300. Hoppas du slipper en full autorotation.
 
  • Like
Reactions: K-S

HeliDive

Cartier
Grattis! :) (till helikopterlektionerna)

Får man fråga om du tänker satsa på ett CPL, eller nöjer du dig med ett PPL?

Snygg dinka, by the way!
 
  • Like
Reactions: K-S

HeliDive

Cartier
Blir nog svårt att "slippa" full autorotation, då det anses som självklart att det sitter i ryggmärgen...
 
  • Like
Reactions: K-S
Blir nog svårt att "slippa" full autorotation, då det anses som självklart att det sitter i ryggmärgen...


Givetvis ingår det i utbildningen att klara av och autorotera. Vad jag menade var att hoppas han slipper göra det idag och då underförstått att han inte behöver göra det p.g.a. motorbortfall eller något annat mekaniskt fel.;)
 
  • Like
Reactions: K-S
Topp