• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyinkommet Rolex oyster 50 tal?

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
Ropade in denna Rolex 50 tal? på Malmö Pantbank och hoppas kunna få lite hjälp med att åldersbestämma uret.
Klockan kom med en icke original stållänk, så jag monterade på ett svart 16mm skinnband från Morellato i väntan på något bättre.
Hoppas någon kan hjälpa till med att berätta lite om klockan. Vad tycker ni?:)

Inte lätt med 30mm men med mina handleder går det utmärkt...
ZNou2Vg.jpg


WvvnKoH.jpg


lWSvf8w.jpg


KJS3slb.jpg


SxCo8yJ.jpg


K7wSF4V.jpg



Tack för titten...
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Fint! Gillar verkligen spridningen i din samling.
Också jag tippar 40-talet, men vi vet ju alla vem som gnuggar händerna nu...ping aur..
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Grattis! Va roligt att någon på forumet ropade hem den. Den ser minst sagt trevlig ut. ;)
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Aha, du klippte den! Grattis!!
Jag tror också på 40-tal. Vi får invänta expertisen.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Mycket trevligt, grattis! Även jag hade span på denna så det var kul att den hamnade här. Är det den första skadade tavlan som köpts? Intressant att se hur radiumet har påverkat tavlan. Och sekundvisaren är ju bara för skön. Förmodar att det är en 43a? Speciellt kul att se en så här liten charmig sak i din samling! Visa gärna även länken, för den tyckte jag såg lite bättre ut? Iofs inga bra bilder på den.
 

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
Mycket trevligt, grattis! Även jag hade span på denna så det var kul att den hamnade här. Är det den första skadade tavlan som köpts? Intressant att se hur radiumet har påverkat tavlan. Och sekundvisaren är ju bara för skön. Förmodar att det är en 43a? Speciellt kul att se en så här liten charmig sak i din samling! Visa gärna även länken, för den tyckte jag såg lite bättre ut? Iofs inga bra bilder på den.

Tack! Ja det stämmer angående tavlan, och att du uppskattar den till c:a - 43 är helt underbart...
Jag tar lite bilder på länken i kväll, och har du tid, så ser jag fram emot ett utlåtande om den också:).

/ M
 

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
Tack! Ja det stämmer angående tavlan, och att du uppskattar den till c:a - 43 är helt underbart...
Jag tar lite bilder på länken i kväll, och har du tid, så ser jag fram emot ett utlåtande om den också:).

/ M
Hej Aurum här kommer några taskiga bilder på länken som jag inte tror är något speciellt.

20131031_205207_7_bestshot_zpsa4fa851a.jpg


20131031_205313_4_bestshot_zps468734f7.jpg

20131031_205459_6_bestshot_zpsa0347236.jpg

20131031_205539_7_bestshot_zps8ec3160c.jpg


Tack på förhand!
/ M
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Hej Aurum här kommer några taskiga bilder på länken som jag inte tror är något speciellt.

Tack på förhand!
/ M
Tackar! Det var inte den länken jag hoppats på, men jag tycker den ser trevlig ut. Kul med den svenska märkningen med, inget man ser så ofta. Jag hade nog använt länken men förstår även att man plockar bort den.
 

Malcolm Y

Omega
Vet inte om det bara är jag, men tavlan ser lite väl dassig ut. Finns det nån lume kvar?
Om inte så rekommenderar jag en service hos Rolex, dom kommer att byta tavlan och visarna till superluminova, och kommer se ut som ny igen.
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Vet inte om det bara är jag, men tavlan ser lite väl dassig ut. Finns det nån lume kvar?
Om inte så rekommenderar jag en service hos Rolex, dom kommer att byta tavlan och visarna till superluminova, och kommer se ut som ny igen.

Sluta upp med dessa "rekommendationer". Inte för att någon här skulle lyda ditt råd, men mindre vetande kan ta dig på allvar. Vet du om att tavlan är en av delarna på en vintageklocka som, i originalskick, är mest värdefull?
 

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
Tackar! Det var inte den länken jag hoppats på, men jag tycker den ser trevlig ut. Kul med den svenska märkningen med, inget man ser så ofta. Jag hade nog använt länken men förstår även att man plockar bort den.
Här kommer lite bilder på länken som blivit ultraljudstvättat och monterad på uret, och jag måste hålla med Aurum igen, om att det slår nog skinnbandet:)

Vad tycker ni, skinn eller länk?

49ZZy7u.jpg


yfLOdcA.jpg


ZFOIQWE.jpg


Tack för alla råd och tips härinne...:)
 
Topp